Daugeliui žmonių svetainės optimizavimas paieškos varikliams arba tiesiog SEO yra paskutinės eilės darbai. Tačiau tai yra gan keista, nes pats Google skelbia, kad jei jūs planuojate imtis SEO strategijos, tai geriau daryti ankščiau, nei vėliau, o tiksliau tada, kai tik planuojate naujos svetainės paleidimą. Kodėl taip yra? Paieškos variklių optimizavimas nėra papuošimas, kurį uždedate ant savo svetainės, tai yra jos pagrindas. Tas pats taikoma ir kai kuriate savo prekinį ženklą. Tiek vienu tiek ir kitu atveju, SEO neturėtų būti atidedamas vėlesniems laikams. Taip yra dėl to, kad svetainės optimizavimas yra tiesiogiai susijęs su vartotojų patirtimi. Būtent dėl šios priežasties Google rūpi svetainės greitis, dizainas, aukštos kokybės turinys, pritaikymas mobiliems įrenginiams ir kiti veiksniai. Taigi rūpinimasis vartotojų patirtimi turėtų toks pats prioritetas, kaip ir prekinio ženklo vystymas.
Vartotojų patirties vaidmuo prekinio ženklo vystyme
Nepriklausomai nuo to kurioje verslo srityje dirbate, jūsų vartotojų patirtis bus formuojama aplink tai, ką jie jaučia jums, vertinant įvairius vartotojų elgsenos aspektus. Lygiai taip pat ir prekinio ženklo įvaizdis yra ne kas kita, kaip vartotojų požiūris į jus. Tam, kad vartotojai teigiamai priimtų jūsų prekinį ženklą, reikia sutelkti dėmesį į šiuos vartotojų patirties modulius:
- Naudingumas: turinys turėtų būti aukštos kokybės, naudingas ir aktualus;
- Tinkamas naudoti: svetainėje turėtų būti galima lengvai naršyti;
- Geidžiamumas: svetainės dizainas turėtų traukti tikslinę auditoriją;
- Lengvai randamas: turėtumėte sutelkti dėmesį į turinį ir tai, kad informacija būtų lengvai randama;
- Pasiekiamumas: svetainė turėtų būti pritaikyta ir žmonėms su negaliomis;
- Patikimumas: prekinis ženklas turėtų atrodyti kaip autoritetas ir skatinti pasitikėjimą.
Šios, aukščiau išvardintos savybės yra idealios vartotojų patirties pavyzdžiai ir apie juos turėtumėte galvoti, didinant prekinio ženklo žinomumą. Daugumą šių savybių veda tiesiai prie SEO. Paieškos varikliai įvertina bendrą vartotojų patirtį ir nusprendžia ar jūsų svetainė geriausiai atitinka pirmą paieškos rezultatų vietą.
Svetainės pavadinimo pasirinkimo reikšmė SEO rezultatams
Darbo su SEO pradžia ir tikėjimasis rezultatų, kurie padės pakilti reitinguose, atves didesnius vartotojų srautus ir padės generuoti pardavimus, ne visada būna toks lengvas. Kartais netgi atsitinka taip, kad ir praėjus tam tikram laiko tarpui, rezultatas neateina. Kodėl gi taip įvyksta? Kas lemia, kad SEO geriau veikia vienoms svetainėms ir deja, ne taip gerai kitoms? Arba kurios SEO strategijos veikai o kurios ne? Vienas iš atsakymų, kurio mažiausiai tikitės yra domeno pavadinimas. Retai kas susimąsto apie tai, kad tinkamas svetainės pavadinimas gali padėti kilti aukštyn paieškos rezultatų puslapiuose. Prekinio ženklo pavadinimas yra neišnaudotų SEO galimybių šaltinis. Kalbant apie SEO, pirmos asociacijos, kurios kyla yra atgalinės ir vidinės nuorodos, raktažodžiai, bet tikrai ne įmonės pavadinimas. Tačiau jei jūsų prekinio ženklo pavadinimas yra susijęs su tiksliniais raktažodžiais, tai gali leisti lengvai užimti aukščiausias paieškos pozicijas. Tikėkite arba ne, tačiau domeno pavadinimas gali padėti įgyvendinant SEO strategiją arba ją sugriauti.
SEO ne veltui yra vertinamas kaip gerokai pigesnis ir efektyvesnis nei daugelis kitų reklamos būdų. Taip yra pirmiausia dėl to, kad 90 % naršytojų nepraleidžia pirmo Google rezultatų puslapio. Taigi jei nesate tarp pirmaujančių pozicijų, tai greičiausias galite atsisveikinti su bet kokiais potencialiais klientais. Jei jūsų svetainės pavadinimas yra unikalus, įsimenantis ir orientuotas į raktažodžius, tai galite tikėtis patekimo tarp paieškų lyderių su gerokai mažesnėmis pastangomis. Štai keli patarimai, kaip pasirinkti domeno pavadinimą, kuris padės jums siekti aukštesnių pozicijų.
- Unikalus. Internete yra daugybė gerai žinomų prekinių ženklų, tokių kaip Google, Facebook, Instagram ar Dropbox. Tačiau nežiūrint į jų sėkmę, mažiausia ko reikėtų siekti, tai kopijuoti juos. Tikslas yra sukurti nepanašų į kitus, unikalų pavadinimą. Kuo jis bus labiau išskirtinis, tuo mažesnė konkurencija bus siekiant aukštesnių pozicijų paieškose. Pavadinimai yra galingi įrankiai ne tik dėl patrauklumo, bet ir dėl SEO. Su panašiu svetainės pavadinimu jums tikrai nesinorėtų konkuruoti su jau stiprias pozicijas rinkoje turinčiomis kompanijomis. Jei visgi taip nutiko, kad pasirinkote savo svetainės domeną panašų į jau egzistuojantį prekinį ženklą, tai reiškia, kad tiesiog apsunkinote savo SEO kelią.
- Įsimintinas. Įsimintinas pavadinimas leidžia žmonėms lengviau jus surasti. Sutikite, kad prisiminti svetainių adresus kartai būna ganėtinai sudėtinga. Tokiais atvejais, klientai dažnai ieško jūsų prekinio ženklo Google paieškoje ir pasirenka rezultatą, manydami, kad tai yra jūsų kompanija. Tačiau ką daryti, jei nesate pirmoje vietoje net pagal savo įmonės pavadinimą? Blogiau gali būti tik jei žmonės tiesiog neįsimina jūsų prekinio ženklo pavadinimo. Kaipgi sukurti tokį pavadinimą, kad pas potencialius pirkėjus nekiltų problemų su jo įsiminimu? Štai trys patikrinti būdai, kaip tai padaryti:
a. Naudokite aliteraciją. Aliteracija yra dviejų žodžių, prasidedančių ta pačia raide panaudojimas. Tokie pavadinimai dažnai lengvai įsimena ir visada sukasi ant liežuvio galo. Pavyzdžiui Coca-Cola arba Rolls Royce.
b. Rinkitės pavadinimus iš dviejų skiemenų. Kitaip tariant, kuo pavadinimas trumpesnis, tuo geriau. Tai taip pat turi įtakos ir Google paieškai nes trumpesni domenų pavadinimai yra geriau reitinguojami paieškos variklių.
c. Fonetiniai pavadinimai. Prekinio ženklo įsiminimui padeda fonetiniai pavadinimai, tai yra tokie, kurie yra aiškūs ir suprantami. Tai ypač aktualu tiems, kas renkasi pavadinimus užsienio kalba ir ne visada būna aišku, kaip tiksliai rašomas pavadinimas. Taigi jei pavadinimui pasirenkate žodį, kuris skamba taip kaip ir rašomas, tai gerokai palengvina klientų darbą, įsimenant jį.
-
Šitie trys dalykai leis sukurti įsimintiną pavadinimą. Tačiau prisiminkite, kad šioje srityje aiškumas yra gerokai svarbiau nei išradingumas.
-
Patikrintas atitikimui paieškai. Paskutinis, tačiau svarbiausias žingsnis yra pasirinkti pavadinimą, kurio žmonės ieško Google. Nėra poreikio rinktis unikalų ir įsimintiną pavadinimą, bet nepadedančio SEO. Reikia įsitikinti, kad prekinis ženklas yra asocijuojamas su daugybe paieškų. Idealiausiai yra rinktis pavadinimą, kuris generuoja nemažai paieškų, tačiau neturi daug konkurencijos.
Turinys, tekstų kūrimas ir SEO
Jei vykdote veiklą tik internete, arba išnaudojate savo svetainę srautų pritraukimui į savo fizinę parduotuvę, jums yra būtinas kokybiškas turinys. Tai yra kertinis akmuo interneto marketingui ir sėkmingam prekinio ženklo vystymui. Turinio optimizavimas tinkamų raktažodžių pagalba yra pirmas žingsnis, siekiant prekinio ženklo įvaizdžio gerinimui. Štai į ką reikia atkreipti dėmesį, kuriant kokybišką turinį:
- Naudokite raktažodžių frazes. Raktažodžiai yra svarbūs tiek vartotojams, tiek ir paieškos varikliams. Jie parodo, kad jūsų svetainėje yra turinys atitinkantys paiešką. Naujos svetainės dažnai susiduria su sunkumais konkuruojant su jau įsitvirtinusiomis svetainėmis dėl aktualių raktažodžių. Ilgos frazės susiduria su mažesne konkurencija ir generuoja kokybiškesnį potencialių pirkėjų srautą.
- Sukurkite gerą pavadinimą. Yra tikima, kad 8 iš 10 žmonių perskaito antraštę ir tik 2 iš 10 perskaito likusį tekstą. Taigi gera antraštė gali privilioti žmonės prie jūsų turinio.
- Optimizuokite žymes (tag‘us). Raktažodžių frazių talpinimas žymėse yra labai svarbus. Tai leidžia sukurti gerą vidinį SEO kiekvienam skelbiamam turiniui. Įsitikinkite, kad naudojate tikslinius raktažodžius šiuose žymėse:
- Pavadinimo;
- Meta-aprašymuose;
- URL.
Socialiniai tinklai ir SEO
Klausiant žmonių apie priežastis dėl kurių jie seka prekinius ženklus socialiniuose tinkluose, populiariausi atsakymai buvo:
- Nuolaidos ir reklaminės akcijos arba pasiūlymai;
- Noras pirkti iš jų;
- Turinio atnaujinimai;
- Pasiekiamumas.
Ką gi šie atsakymai reiškia jūsų prekiniam ženklui? Situacija, kai prekinis ženklas yra stebimas socialiniuose tinkluose dėl prekių arba turinio atnaujinimo yra tiesiog nuostabi. Šiais laikais ši erdvė yra tiesiog neatsiejama nuo verslo. Dar nėra 100 % patvirtinta, kad socialinių tinklų signalai turi įtakos paieškos ir reitingavimo algoritmams, tačiau žmonėms rūpi socialiniai tinklai ir todėl turėtų rūpėti ir jums.
Žmonės nori susisieti su prekiniais ženklais socialiniuose tinkluose. Dar labiau jiems patinka, kai prekiniai ženklai reaguoja į juos. Be to tai yra didžiulius srautus generuojantis nuorodų šaltinis. Optimizuojant savo socialinius profilius ir žinutes, tampate labiau matomais ir greičiau surandamais. Taigi iš esmės socialiniai tinklai, tai kaip naujos kartos paieškos varikliai. Žmonės nebeieško raktažodžių vien tik Google. Dabar tam jie naudoja ir Twitter, Facebook, Reddit, Intagram, LinkedIn ir kitus socialinius tinklus. Būtent todėl reikia pradėti juos vertinti kaip atskirus paieškos variklius. Prekinio ženklo naudojimas socialiniuose tinkluose, taip pat gali būti labai geru sprendimu. Štai keli būdai, kaip pajungti prekinio ženklo vystymą socialiniuose tinkluose.
- Pasirinkite tinkamą socialinę platformą. Tai yra socialinių tinklų marketingo esmė. Daugelis daro klaidą, sukuriant profilius visuose platformose. Tai be abejo yra klaida, nes jūsų tikslinė auditorija negali būti aktyvi visuose kanaluose. O be įsitraukusių sekėjų, reklaminės kampanijos tiesiog bus nerezultatyvios.
- Sukurkite reikšmingus socialinius profilius. Jūsų profilis socialiniame tinkle nėra vieta atrodyti mielai. Čia geriausiai yra profesionaliai apibūdinti save ir savo prekinį ženklą. Tai gali padėti tapti autoritetu savo auditorijai.
- Optimizuokite socialinius įrašus. Pranešimai socialiniuose tinkluose pritraukia didelį vartotojų srautą, todėl, norint kad jei būtų labiau matomi ir ant jų būtų norima paspausti, reikia kad jie būtų optimizuoti. Tikslių grotažymių (angl. hashtag) panaudojimas savo įrašuose, leidžia vartotojams lengviau Jus surasti ir padidinti prekinio ženklo įsitraukimo rodiklius.
- Tinklas. Socialiniai tinklai sukuria geras galimybes susisiekti su nuomonių formuotojais (angl. influencers). Už tai kad dalinatės jų turiniu, galima prašyti, kad ir jie atsakytų tuo pačiu. Jei jūsų pasiūlymas bus išskirtinis, nustebsite kokį srautą jie gali sugeneruoti.
Prekinio ženklo reputacija ir SEO
Kai kalba eina apie pasitikėjimą prekiniu ženklu, dauguma pasitiki atsiliepimais. Atsiliepimai yra vartotojų sukuriamas turinys ir dėl šio priežasties paieškos varikliai suteikia jiems svarbumą. Gerai paruošta SEO strategija visada apima rūpinimąsi atsiliepimais, ypač kai kalba eina apie vietinį verslą. Kartu su siekimu pritraukti daugiau teigiamų atsiliepimų, SEO strategijoje turi būti numatyta ir kova su neigiamais atsiliepimais, stebint prekinio ženklo paminėjimus. Trys veiksmai, leidžiantys sukurti išskirtinę prekinio ženklo reputacija internete:
- Prašykite savo klientų palikti atsiliepimus, ypač kai žinote, kad pavyko suteikti jiems teigiamų patirčių;
- Stebėkite prekinio ženklo paminėjimus. Tam galima naudoti Google Alerts įrankiu, nustatant pageidaujamą informacijos gavimo dažnumą;
- Kovokite su neigiamu SEO. Tai aktualu, jei konkurentai nuspręstų sugadinti jūsų reputaciją naudojantis neleistinais veiksmais. Būkite visada budrūs, kad nenukentėtų jūsų verslas.