Kaip veikia paieška balsu?

Paieškos technologijos vystosi neįtikėtinais tempais ir šiais laikais ieškoti informacijos interneto platumose galime ir balsu. Nors teigti, kad ši technologija jau pasiekė savo piką, dar anksti, tačiau teiginys jog ji jau praktiškai pasiekė pusiaukelę tikrai turi pagrindo. Štai faktai, kurie leidžia spręsti vis labiau populiarėjantį tokį paieškos būdą:

  • 2019 m. pasaulyje beveik 40 % suaugusiųjų ir 55 % paauglių kasdien naudojasi balso paieška.
  • Tarp visų Google paieškų, balsinės sudarė beveik 20 %.
  • Nuo 2008 metų, paieškų balsu padaugėjo 35 kartus.

Ši statistika patvirtina aiškų faktą – paieška balsu nėra ateities dalykas, ji jau yra gana plačiai naudojama. O gilinantis į šį klausimą, jis tampa vis įdomesniu. Net 25 % Windows 10 operacinėje sistemoje atliekamų paieškų yra vykdomos balso pagalba. Tai paneigia įsitikinimą, jog šios technologijos yra skirtos išimtinai mobiliems įrenginiams. Tai patvirtina ir tas faktas jog išmaniųjų garsiakalbių, tokių kaip Google Home ar Amazon Echo, savininkai neįsivaizduoja kaip reikėtų grįžti prie įprastų įrenginių. Šiuos gaminius galima pavadinti naujais šaldytuvais, nes jie greitai bus visuose namuose. Ir jei vis daugiau žmonių naudosis balso paieškomis išmaniųjų garsiakalbių pagalba, SEO teks taip pat prie to derintis. Tikima kad jau šiemet balso paieškos sudarys 50 % nuo visų paieškų. Ir jei ši pranašystė išsipildys, tikrai padarys įtaką turinio optimizavimui SEO.

Kodėl gi paieškos balsu įgauna tokį didėlį pagreitį? Tam yra 3 pagrindinės priežastys. Pirmiausia – paieška balsu atliekama greičiau. Anot Microsoft Bing specialistų – žmonės vidutiniškai 3,7 kartus greičiau kalba nei spausdina. O greitesnė paieška reiškia ir greitesnius atsakymus. Taigi nieko keisto, kodėl vis daugiau žmonių renkasi tokį būdą. Antra – balsas idealiai tinka mobilioms paieškoms. Dar pernai 60 % mobiliųjų įrenginių naudotojų bent retkarčiais naudojosi paieška balsu. Ir galų gale – paieškos balsu yra tiesiog patogesnės. Laiko neturėjimą spausdinimui paminėjo daugelis paieško balsų naudotojų, kai buvo paklausti apie pagrindines tokio pasirinkimo priežastis.

Taigi apibendrinant galima patvirtinti, kad paieška balsu nėra tik laikinas reiškinys, tai yra aiški tendencija ir ji jau dabar daro įtaką SEO. Pasirodo, jog paieškos balsu labai skiriasi nuo to, kaip tai atliekami spausdinant. Skirtumai liečia tai, kaip žmonės ieško, kada tai daro ir ko jie ieško. Pabandykime įsigilinti į kiekvieną šių aspektų.

Kaip atliekamos paieškos?

Yra du pagrindiniai dalykai, kuriuos paliečia paieškos balsu:

  • Paieškos tampa ilgesnės;
  • Jos labiau primena pokalbį arba bendravimą.

Kaip tai pasireiškia? Bing inžinieriai pastebėjo, kad paieškose balsu naudojami gerokai ilgesni raktažodžiai, nei spausdinant. Tiksliau žmonės dažniau renkasi rašyti savo paieškas kai jas sudaro 1-3 žodžiai, tačiau kai raktinės frazės tampa ilgesnės, populiaresniu paieškos įrankiu tampa balsas.

Paieškos ne tik ilgėja, tačiau jos vis mažiau primena „kompiuterinę kalbą“. Kitaip sakant, jos labiau primena normalų pokalbį. Pavyzdžiui, norint pagaminti namie šaltą kavą, prieš kelis metus dažniausiai suvesdavome paieško langelyje „pagaminti šaltą kavą“. Tačiau naudojantis balsu, užklausa atrodo visiškai kitaip. Paieška tampa ilgesnė ir skamba natūraliai: „Google, kaip pagaminti šaltą kavą namie?“ Turbūt neverta sakyti, kad tai turi labai didelę įtaką atliekamai raktinių žodžių paieškai ir svetainės SEO.

Balsas keičia paieškų vietas

Dėl akivaizdaus patogumo, paieškos balsu yra naudojamos gerokai dažniau ir įvairesnėse vietose. Google duomenimis pastaruoju laiku ypač smarkiai padaugėja paieškų, kurios baigiasi žodžiais „netoliese, dabar“. Be to pačios paieškos atliekamos netikėtose vietose. Anot atlikto tyrimo, žmonės vis dažniau naudojai balsinėmis paieškomis viešosiose vietose, tokiose kaip restoranai, sporto salės ir netgi vieši tualetai.

Balsas keičia tai, kaip žmonės gauna paieškos rezultatus

Google to truputį iš paieškos variklio tampa „atsakymų varikliu“. Dėka tokių funkcijų kaip Knowledge Graph ir Struktūriniai fragmentai, organinės paieškos rezultatų paspaudimai sumažėjo 37 %. Priežastis paprasta – atsakymai atvaizduojami tarp paieškos rezultatų ir nebelieka poreikio lankytis svetainėse.

Be to Google stengiasi pritaikyti technologijas, kurios būtų sutelktos į atsakymą. Todėl ne žiūrint į tai kad ir dabar visos užklausos sulaukia įprastų 10 nuorodų, tačiau naudojanti paieška balu, atsakymas būna perskaitomas iš struktūrinių fragmentų. Ką gi tai reiškia SEO ir turinio kūrėjams?

Turinys turi pateikti tiesioginius atsakymus į žmonių klausimus. Kitaip bus vis sunkiau parodyti turinį jo ieškantiems. Pažiūrėkime į tai, kaip reikėtų atrinkti raktažodžius, kurie tiktų balsinėms paieškoms.

Pirmiausia, reikėtų ieškoti labiau natūralių raktažodžių. Kaip jau minėjome, paieškos balsu labiau primena įprastą kalbą. Taigi labiau kompiuterizuotos paieškos iš atskirų žodžių kaip „paleo“, „dieta“ ir „sportininkas“ yra keičiamos į „kaip sportininkams laikyti paleo dietos“. Tai būtinai reikia turėti omenyje, vertinant raktažodžius.

Dauguma žmonių renkantis raktažodžius, remiasi tik paieškų skaičiumi, paspaudimo kaina ir sezoninėmis tendencijomis. Tačiau, vertinant paieškas balsu, taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į natūraliai skambančius raktažodžius. Kitaip tariant – kuo labiau raktažodžiai primins įprastai pokalbiuose naudojamas fraze, tuo labiau augs jų naudojimas, besivystant paieškai balsu.

Taip pat nereikėtų vengti labai ilgų raktažodžių. Kodėl? Todėl, kad nors jų ieško nedaug žmonių, tačiau populiarėjant paieškai balsu, „normalūs“ raktažodžiai taps vis ilgesni. Todėl nereiki bijoti optimizuoti turinį naudojant ilgesnes nei 5 žodžių frazes. Žinoma nereikėtų optimizuotis tik naudojant ilgas frazes, verčiau jas reikėtų „išmėtyti“ turinyje.

Svarbu orientuotis į klausimų raktažodžius. Jei ankščiau norint sužinoti daugiau apie aukštesnes pozicija Google, į paiešką suvesdavome žodį „SEO“. Tačiau naudojantis balsu, greičiausiai teks užduoti klausimą: „Kaip svetainei pasiekti aukštesnes paieškos pozicijas Google?“ Paieškos balsu dėka, klausiamųjų raktažodžių panaudojimas kasmet auga beveik 61 %.

Kaip gi reikėtų optimizuoti turinį paieškoms balsu? Pagrindinė žinia yra ta, kad nereikės visiškai keisti viso turinio ir svetainės. Pakaks atlikti kelis nedidelius ir ganėtinai paprastus pokyčius.

Įtraukti į turinį trumpus, glaustus atsakymus. Dar 2018 metais atliktame dideliame tyrime apie balsinių paieškų SEO rezultatams įtaką darančius faktorius, buvo nustatyti keli įdomus dalykai. Vienas svarbesnių buvo tai, kad į balsines paieškas Google stengiasi atsakyti trumpais, 29 žodžių rezultatais. Būtent todėl svarbu, kad jūsų turinys atsakytų į kažkieno užklausą ne ilgesniais nei 30 žodžių teiginiais. Tačiau suprantama, jog būtų nelogiška kurti tinklaraščio įrašą, kurio apimtis būtų tik 30 žodžių. Todėl reikėtų imtis šių žingsnių:

  • Sukurti dažniausiai užduodamų klausimų (DUK) puslapius, skirtus paieškoms balsu. Tai labai gera būdas sutelkti dėmesį į klausiamus žodžius, kurie kaip jau nustatėme ankščiau, tampa vis populiaresni paieškose. Jose taip pat lengva įsitelkti į 30 žodžių. Taigi DUK leidžia vienu šūviu nušauti du zuikius. Greičiausiai todėl balso paieškų rezultatuose yra beveik 1,7 kartus daugiau atsakymų iš DUK puslapių, nei paieškose atliekamose stacionariuose įrenginiuose. Taigi jei jūsų DUK puslapis atsako į užklausą, yra didelė tikimybė, kad būtent jūsų rezultatas bus atvaizduotas. Be to čia galima suvesti daugybę įvairių klausimų, kiekvienas kurių tampa atskiru raktažodžiu.

  • Optimizuotis struktūriniams fragmentams. Patekimas tarp jų yra lyg balso paieškos „sukčiavimo kodo“ panaudojimas. Virš 40 % atsakymų į balsines paieškas paimami būtent iš struktūrinių fragmentų. Jie yra dar svarbesni, Google Home ir Alexa paieškose, nes jie perskaito tik vieną rezultatą. Taigi jei nepatenkate į struktūrinius fragmentus, esate nematomi šiems įrenginiams.

  • Rašyti turinį natūralia kalba. To reikia dėl jau aptartos „natūralesnės“ paieškos formos. Taigi, ir turinys turi atitikti užduodamų klausimų formą.

  • Įterpti ilgus raktinius žodžius į ilgesnį turinį. Kaip jau nustatėme, paieškos balsu yra ilgesnės nei renkamos klaviatūra. Tačiau tai nereiškia, kad reikia kurti 1000 puslapių, ir optimizuoti juos 1000 skirtingų frazių, naudojamų balsinėse paieškose. Labai nustebinęs atradimas, tiriant balsinių paieškų SEO rezultatams įtaką darančius faktorius, buvo tas, jog mažiau nei 2 % rezultatų sutapo su paieškoje naudojamais raktažodžiais. Google tiesiog ištraukdavo atsakymus iš puslapyje esančios informacijos, net kai ji sudarė nedidelę viso turinio dalį.

Nusprendus rimtai imtis optimizavimui paieškai balsu, reikia turėti omenyje kelis pažangesnius SEO patarimus:

  • Reikia naudoti žodžius „filtrus“. Kaip jau žinome, klausimai tampa vis dažniau naudojami paieškose, būtent balso dėka. Įvairūs įvardžiai „aš“, „man“ ir prielinksniai „į“, „ant“, „su“ tarnauja kaip filtrai. Pasak Bing specialistų, kuo daugiau žodžių paieškoje sutampa su rezultatu, tuo didesnė tikimybė patekti tarp paieškos balsų lyderių, o skaičiuojami yra ir patys trumpiausi žodeliai.

  • Rašant, reikėtų orientuotis į devintokų lygį. Reiškia reikėtų vengti žargono ir įmantrių žodžių. Nors iš kitos pusės jų geriau nenaudoti jokias atvejais, net ir įprastoms paieškoms.

  • Pagerinkite svetainės greitį. Paieškos balsu rezultatų užsikrovimo greitis yra beveik 4 kartus greitesnis, nei vidutiniškos svetainės. Vėlgi šis faktorius svarbus visais atvejais.

  • Skirtingai nei tradiciniame SEO, optimizuojant svetainę paieškai balsu, jos autoritetas nėra tiek svarbus kaip didėlis nuorodų skaičius. Iš esmės, dėl to, kad ieškant balsu, svarbus yra tik 1 rezultatas, Google labiau vertina domeno patikimumą nei puslapio. Būtent į domeno autoriteto stiprinimą ir reikėtų sutelkti dėmesį, siekiant būti labiau vertinamiems paieškose balsu.

  • Ilgesnis turinys reiškia daugiau paieškų balsu srautas. Turbūt jau girdėjote, kad vidutiniškai pirmo Google paieškų dešimtuko puslapius sudaro maždaug 1900 žodžių. Tačiau kalbant apie balsines paieškas, rezultatai yra kiek ilgesni, iki maždaug 2300 žodžių. Tačiau čia gali veikti tas faktorius, kad ilgesniame turinyje, paieškos varikliams yra lengviau rasti atitikimą užklausai.

  • Taip pat reikėtų optimizuotis paieškoms, kuriose naudojami žodžiai „...šalia manęs“. Ankščiau tam reikėdavo įrašyti miestą arba apskritį. Tačiau pastaruoju laiku paieškos „susiaurėjo“ nuo miesto iki kvartalo arba miesto rajono. Taigi jei jūsų verslas randasi šalia gerai žinomų vietų (parkai, tiltai, aikštės) tai reikėtų paminėti turinyje ir tai padidins šansus patekti tarp variantų, kai klientas ieškos įmonių, kurios randasi šalia tam tikros vietos.

  • Paskutinis patarimas – aukštai reitinguojami vaizdo įrašai. Pastaruoju laiku Google dažnai pradėjo pateikinėti paieškos rezultatus taip vadinamu vaizdo įrašų struktūriniuose fragmentuose. Naudojant natūralią kalbą, tokie rezultatai yra iškrenta daug dažniau. Jei panašios informacijos ieškosime klaviatūros ir balso pagalba tai tas pat vaizdo įrašas gali būti tarp rezultatų vienu ir kitu atveju, tačiau skirsis jo vieta. Ieškant balsu, vaizdo įrašai dažniau būna pateikiami pirmose pozicijose struktūrinių fragmentų pavidalu. Tai yra labai didelė dalis Google strategijos, atsakant į balsines užklausas, tad reikėtų pasirūpinti, kad būtent jūsų vaizdo įrašai patektų tarp aukščiausias reitinguojamų.

Šaltinis: https://backlinko.com/optimize-for-voice-search