Išorinis SEO – veiksmai, atliekami internete, o ne nuosavoje svetainėje, siekiant padidinti tos svetainės raktinių žodžių kiekius bei pozicijas paieškos sistemose.

Išorinio SEO metu yra kuriamas išorinių nuorodų tinklas internete, kurio tikslas padėti Google paieškos sistemai įrodyti, kad svetainė yra atitinkamos srities autoritetas, vertas būti rodomas SERP‘e tarp paieškos rezultatų. Išorinis optimizavimas dar vadinamas autoriteto į svetainę rinkimu.


Į išorinį SEO įeina:

Nuorodų tinklo kūrimas internete, vykdomas atsižvelgiant į svetainės specifiką ir rinką kurioje ji konkuruoja. Nėra jokio konkretaus nuorodų kiekio, kuris tiktų kiekvienai rinkos specifikai. SEO specialistas, atlikdamas konkurentų tyrimą, gali įvertinti esamo momento konkuruojančių svetainių išorinio SEO įdirbį ir numatyti kiek resursų reikia, norint pasiekti tam tikras raktažodžių pozicijas.

Priklausomai nuo optimizavimo plano Mini, Medi, ar Maxi yra atliekami tam tikri išorinio seo veiksmai pagal iš anksto paruoštą planą, kurių metu naudojame:

  • nuorodų į nuosavą svetainę rinkimą naudojant interneto duombazes;
  • nuorodų į nuosavą svetainę rinkimą naudojant tam tikrus periodinius šaltinius (pvz. skelbimų portalai);
  • nuorodų į nuosavą svetainę rinkimą naudojant susijusius interneto šaltinius;
  • kryptingą informacijos skleidimą siekiant sukurti naujus raktažodžius ar paieškos tendencijas.

Išorinio optimizavimo metu yra pastoviai matuojamos raktinių žodžių pozicijos, lyginamas organinio srauto pokytis, klientui pateikiamos atliktų darbu ataskaitos. Atlikus iš anksto paruoštą planą rūpinamės pasiektais rezultatais, bei siekiame juos pagerinti kasmėnesinio užmokesčio pagrindu. Standartinio išorinio optimizavimo kaina, priklausomai nuo plano palaikymo, gali svyruoti nuo 200 - 400 EUR + PVM.

Tinkamai atliktas išorinis svetainės optimizavimas paieškos sistemoms turi derėti su vidiniu SEO bei įrodyti paieškos sistemoms, kad Jūsų svetainėje yra aktualiausias/esnis ieškotojams turinys tam tikromis temomis. Siūlome įsivaizduoti išorinį SEO, kaip rekomendacijų tinklo kūrimą. Ne visos rekomendacijos vienodai vertingos, ne visos vertintinos teigiamai.

Prastai atlikto išorinio SEO galimi bruožai – didelė įeinančių nuorodų kaita, didesni kiekiai nuorodų iš nesusijusio turinio šaltinių, didesni kiekiai nuorodų iš geografiškai nesusijusių šaltinių (pvz iš Kinijos svetainių), didesni kiekiai iš neaiškios paskirties, srities ar turinio svetainių, didesni kiekiai dirbtinai sugeneruoto palankumo iš socialinių tinklų (didelis fanų kiekis „Facebook“, bet labai mažas įrašų skaitomumas bei didelis „palaikinusiųjų“ skaičiaus „atkritimas“), didesni kiekiai nuorodų iš „kritusių domenų“ svetainių, kiti rodikliai, akivaizdžiai rodantys dirbtiną svetainės rekomendacijų tinklo kūrimą.

Netinkamai atliktas SEO gali (bet nebūtinai) pakenkti svetainės pozicijoms, užtraukti pašalinimo iš paieškos sistemos nuobaudą, bei sumažinti svetainės patikimumo reitingus.

Labai geru išorinių SEO laikome, tokio tinklo sukūrimą, kuris prie mažesnių svetainės išorinio pajėgumo rodiklių duoda aukštesnes pozicijas (pozicijos pasiekiamos išnaudojant mažiau resursų nei konkurentai).


Svarbi informacija apie išorines įeinančias nuorodas (angl. backlinks arba inbound links) Lietuvoje:
  • Informacinių svetainių atgalinių nuorodų kiekis į savo svetainę Lietuvoje siekia nuo 60 iki 200 šaltinių.
  • Elektroninių parduotuvių atgalinių nuorodų kiekis į savo svetainę Lietuvoje siekia nuo 160 iki 400 šaltinių.
  • Išorinio SEO metu sukuriamas atgalinių nuorodų tinklas turi tendenciją natūraliai mažėti prarasdamas apie 30% nuorodų per mėnesių, todėl siekiant palaikyti pozicijas yra reikalinga nuolatinė nuorodų kontrolė ir auginimas.
  • Siekiant sutaupyti išorinio SEO biudžetą, SEO specialistas gali rekomenduoti naudoti kliento nuorodų gavimo kanalus, kuriuos konkurentams gauti būtų sudėtinga.

Ar bus nauda atliekant tik išorinį optimizavimą?

Užauginti raktažodžių pozicijas ir organinį lankytojų srautą vien atgalinių nuorodų rinkimu yra sudėtinga. Daugiausiai naudos yra gaunama optimizuojant svetainę tiek viduje, tiek stiprinant išorėje. Norint pasiekti pozicijų augimą, rekomenduojame dirbti tiek su vidumi tiek su išore, nes taip lengviau pasiekti teigiamą pokytį.

Nežinote ar Jūsų svetainei ar el. parduotuvei reikalingas išorinis optimizavimas arba žinote, kad būtinai reikalingas? Gaukite individualų išorinio SEO pasiūlymą dabar! Susisiekite telefonu +370 656 87705 arba el. paštu: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. 

Gaukite pasiūlymą

Susisiekite telefonu+370 602 74432, ar užpildykite žemiau esančią užklausą

Formoje pateikti duomenys naudojami susisiekimui su klientu
Jūsų žinutė išsiųsta sėkmingai. Klaida! Žinutė neišsisiųsta. Bandykite dar kartą. Neteisingas Captcha