Tekstų optimizavimas paieškos sistemoms – teksto rašymas ar korekcijos siekiant padaryti jį suprantamesniu tiek lankytojui, tiek paieškos sistemai.
Kadangi paieškos sistemos veikia (ir veiks) teksto supratimo principu – tinkamai paruoštas svetainės turinys visada padės pritraukti daugiau lankytojų.
Kai kas tekstų optimizavimą klaidingai suvokia, tik kaip tų tekstų „prisotinimą“ raktiniais žodžiais. Tai ne visai tiesa, teksto optimizacija paieškos sistemoms – tiek atskirų konkrečių tekstų, tiek svetainės tekstų visumos paruošimas ieškančiajam bei paieškos sistemai (liaudiškai tariant – kad lankytojas rastų atsakymą į tai, ko ieško, o Google suprastų, kad būtent ta (ieškoma) informacija ir yra Jūsų svetainėje).
Tinkamai atliktas tekstų optimizavimas gali pagerinti svetainės pozicijas konkretiems raktažodžiams ar padidinti raktinių žodžių kiekius, kuriuos toji svetainė atitinka. Aukštesnės esamų raktažodžių pozicijos = daugiau lankytojų, daugiau raktažodžių iš viso = daugiau lankytojų. Tinkamai atrinkti ar paruošti nutūpimo puslapiai = geresnis konversijos (lankytojo virtimo klientu ar svetainės tikslo įvykdymo) procentas.
Turinio optimizavimas
Svetainės turinys yra ne vien tekstinė informacija. Turiniui priklauso ir vaizdinis bei video turinys. Optimizuojant turinį reikėtų optimizuoti visus jo tipus.
Tekstinio turinio optimizavimas Google paieškos sistemai
Atliekant turinio optimizavimą svetainėje yra svarbu nustatyti kuriam konkrečiam puslapiui jis priklauso. Nustačius, toliau rekomenduojama tvarkyti:
- puslapio tekstinis turinį;
- nuorodų pavadinimus (angl. anchor);
- antraščių pavadinimus;
- puslapių meta pavadinimus;
- puslapių meta aprašymus;
Tekstinis turinys yra viena svarbiausių SEO priemonių. Optimizuojant svetainės turinį, tą reikia daryti taisyklinga lietuvių kalba ir nepadauginti raktinių žodžių atsikartojimų turinyje.
Tvarkant svetainės nuorodas, būtina yra ne tik aptikti ir pašalinti neveikiančias nuorodas (su 404 klaida), bet ir sutvarkyti veikiančių nuorodų Anchor tekstus, panaudojant juose raktinius žodžius.
Antraščių pavadinimai, kaip ir puslapių Meta pavadinimai, taip pat turi didelę įtaką optimizuojant svetainės tekstinę informaciją. Jie nusako lankytojams ir paieškos sistemoms apie ką yra svetainės konkretus puslapis. Jei pavadinimas yra svarbus galima naudoti papildomą jo atsikartojimą naršyklės skirtukuose (angl. tab), arba išnaudojant kaip prioritetines vietas antraščių pavadinimų tekste (su H1, H2, H3 žymomis).
Meta aprašymai yra pateikiami Google paieškos rezultatuose. Jie papildo meta pavadinimo informaciją, nusako apie ką yra konkretus svetainės puslapio turinys. Ruošiant meta aprašymą rekomenduojama naudoti marketinginę žinutę, skatinančią lankytoją užeiti į svetainę. Tam tikrais atvejais geras Meta pavadinimas gali turėti įtakos potencialių klientų atvedimui į svetainę, net ir turint žemesnes raktažodžių pozicijas SERP‘e.
Vaizdinio turinio optimizavimas Google paieškos sistemai
Dažnai internete pagal tam tikrą raktinį žodį yra ieškoma ne tik tekstinės informacijos, bet ir vaizdų, todėl svetainės vaizdinis turinys irgi turi būti optimizuotas paieškos sistemoms. T. y. svetainėje esantis vaizdinis failas turi atitikti tam tikrą paieškos raktažodį. Optimizavus paveiksliukus ir nuotraukas - svetainės vaizdiniai failai gali būti pateikiami „Google“ žiniatinklio ir vaizdų paieškos rezultatuose, net jei svetainės tekstinis turinys dar nėra randamas SERP'e. Siekiant aukštesnių vaizdų rezultatų yra tvarkomos paveiksliukų ir nuotraukų ALT žymos, failų pavadinimai ir lokacija.
ALT žyma skirta apibūdinti vaizdą, kol jis nėra rodomas dėl lėto vartotojo interneto ryšio, jei nepavyksta užkrauti ir atvaizduoti svetainės puslapio, jei svetainės skaitymui naudojama programinė įranga skirta regėjimo sutrikimus turintiems vartotojams.
Failo pavadinimus irgi rekomenduojama optimizuoti nes jie pateikia kontekstinę informaciją apie tai, kaip vaizdas yra susijęs su svetainės puslapio turiniu. Svetainės vaizdinių failų pavadinimuose turėtų būti naudojami raktažodžiai, kuriems yra optimizuojama svetainė.
Failo dydis svetainėje turi būti tinkamai sureguliuotas, kad esant didesniam jų kiekiui svetainėje, jie nemažintų svetainės užkrovimo greičio, dėl ko galėtų pablogėti svetainės pozicijos „Google“ paieškos rezultatuose.
Video optimizavimas Google paieškos sistemai
Prieš pradedant optimizuoti vaizdo failus, rekomenduojama vaizdo talpinimo svetainėje (kaip: youtube.com) susikurti optimizuotą kanalą. Vaizdo failų pavadinimai ne tik turi būti raktažodiniai, bet ir naudingi Jūsų auditorijos sekėjams. Vaizdo failų aprašymai turi komunikuoti, apie ką yra vaizdo įrašas. Vaizdo įrašo aprašyme yra naudinga nuoroda į svetainės puslapį, tema susijusiu su vaizdo turiniu.
Prieš talpinant vaizdo įrašų failus rekomenduojama jiems parinkti raktažodines pavadinimų ir aprašymų žymas (angl. title and description tags). Įrašo papildoma vertė sukuriama, kai jo peržiūra vyksta svetainės puslapyje, neišeinant į įrašo kanalą ( pvz.: YouTube). Taip laikas, kurį lankytojai praleis žiūrėdami vaizdo įrašus skaitysis, kaip svetainėje praleistas laikas.
Vaizdo įrašų failų pavadinimuose rekomenduojama naudoti raktažodžius, taip pat, kaip nuotraukų ir paveiksliukų failų pavadinimuose.
Turite klausimų dėl tekstinio ar vaizdinio turinio optimizavimo savo internetiniam projektui? Gaukite individualų pasiūlymą dabar! Susisiekite telefonu +370 656 87705 arba el. paštu: Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Gaukite pasiūlymą
Susisieki telefonu +370 602 74432, ar užpildykite žemiau esančią užklausą