Ilgųjų raktažodžių svarba optimizuojant svetainę

Raktažodžiai yra neatsiejama SEO dalis, be kurios neįmanoma optimizuoti svetainių, elektroninių parduotuvių arba tinklaraščių. Tačiau kai didžioji dauguma įmonių stengiasi atsiriekti savo rinkos pyrago gabalą, naudojant pačius populiariausius paieškos žodžius, tik labai nedidelė dalis atkreipia dėmesį į kiek mažiau konkurencingus, tačiau didžiulį potencialą turinčius taip vadinamus ilgus raktažodžius (ang. long-tail keywords)

Dėmesio sutelkimas į ilgus raktažodžius yra puiki SEO taktika. Ilgi raktažodžiai įprastai yra gerokai ilgesni už įprastus raktinis žodžius ar frazes ir yra tikslesni nei pastarieji. Jie rečiau naudojami paieškose, tačiau dėl to, kad yra tikslesni, pasižymi aukštesne konversija. Jie padeda pritraukti daugiau lankytojų į svetainę ir būti atrastiems naujų ir motyvuotų lankytojų.

Ilgų raktažodžių strategija gali būti iš ties veiksminga kai rinkoje yra didelė konkurencija arba kai yra didelė paklausa pagrindiniams raktažodžiams, pagal kuriuos norėtumėte būti randami. Tokiose situacijose ši strategija gali padėti pritraukti lankytojus į svetainę arba tinklaraštį. Pasistengsime paaiškinti kas gi yra ilgi raktažodžiai ir kaip jie gali padėti įgyvendinti tokią strategiją.

Kas yra ilgi raktažodžiai?

Kaip jau minėjome, tai yra tikslesni nors ir ne tokie populiarūs žodžiai arba frazės. Jie labiau fokusuojasi į tam tikras nišas. Angliškas terminas long-tail keyword (ilgas raktažodis) atsirado iš Chriso Andersono knygos „The Long Tail“. Joje autorius įrodo, kad kiekvienam produktui yra savo rinka. Tačiau nežiūrint į tai, kad tos rinkos kartais gali būti labai mažos, interneto platybės leidžia net ir nišiniams produktams ar tinklaraščiams nešti pelną. Autorius, kaip pavyzdį naudoja muzikinį aparatą su 10 000 dainų, tik nedidelė dalis kurių yra grojama labai dažnai, o didžioji dauguma ganėtinai retai. Tačiau kaip rodo tyrimai, kažkuriuo metu yra pagrojamos beveik visos dainos (98 %). Ir nors paklausa toms dainoms, kurių yra labai daug, yra pakankamai maža, ji visgi egzistuoja.

Dar vienas būdas geriau įsivaizduoti ilgų raktažodžių potencialą – tai naudojant metaforą apie kinų drakoną. Jei įsivaizduotume šią būtybę su didele, tačiau trumpa galva, kiek plonesniu tačiau taip pat trumpu kūnu ir labai ilga plonėjančia uodega, tai pagrindiniai raktažodžiai ir sudarytų galvą. Jie pritraukia pakankamai daug lankytojų, tačiau jų pasirinkimas yra ganėtinai mažas ir sudaro maždaug 10-15 % nuo viso raktažodžių kiekio. Tai dažnai yra iš 1-2 žodžių sudaryti raktažodžiai. Sekančius 15-20 % raktažodžių sudaro vidutinio ilgumo terminai. Tuo tarpu drakono uodegoje yra sutelkta daugiausiai – maždaug 70 % taip vadinamų ilgų raktažodžių.

Viena pagrindinė tema

Tas pats liečia ir tinklaraščius bei svetaines. Dauguma jų turi vieną pagrindinę temą ar produktą, kuriam naudojamas pagrindinis raktažodis, pagal kurį norima būti surastiems. Taip, pavyzdžiui, mamoms skirtų tinklaraščių pagrindinė tema bus šeima, o maistui skirta svetainė orientuosis į receptus ir restoranus. Suprantama, kad ir paieškose šios svetainės norėtų būti randamos pagal visiems suprantamus ir aiškius raktažodžius, kurie tampa šių svetainių pagrindinėmis raktinėmis frazėmis. Tinklaraščio autorius, rašantis apie naminį maistą, neabejotinai pasirinktų kažką panašaus į „naminė itališka virtuvė“.

Daugybė papildomų dalykų

Tačiau negalima optimizuoti visų tinklaraščio įrašų pagal tą patį raktažodį. Net jei visi straipsniai yra apie „naminę itališką virtuvę“ reikėtų parašyti apie straipsnius apie įvairias ilgesnes pagrindinio raktažodžio versijas. Maisto pavyzdžio atveju, galima parašyti apie naminius itališkus makaronus, namines itališkas salotas ar naminius itališku pyragus. Galima pasirinkti ir ilgesnes frazes. Visas jas galima rasti, atlikus raktažodžių paieškas.

Optimizuojant svetainę skirtingiems ilgiems raktažodžiams, reikėtų nukreipti nuorodas iš šiems raktažodžiams skirtų straipsnių arba puslapių į šiek tiek svarbesnes kategorijas, o jau jas nuo pastarųjų nuorodos turi vesti prie pačių svarbiausių puslapių, kurie sudaro svetainės pagrindą. Svarbu įsiminti, kad nuorodos turi eiti nuo „uodegos“ link „galvos“. Tokiu būdų jus parodote Google kaip atrodo jūsų svetainės struktūra ir kurie puslapiai yra patys svarbiausi. Jie ir turėtų būti aukščiausiose Google paieškų pozicijose.

Kodėl reikėtų sutelkti dėmesį į ilgus raktažodžius?

Užimti aukštesnes pozicijas su ilgais raktažodžiais yra lengviau nei su paprastais vien dėl to, kad dėl jų yra gerokai mažesnė konkurencija paieškose. Kuo ilgesni ir tikslesni yra paieškos žodžiai, tuo lengviau yra užimti aukštas pozicijas tarp Google rezultatų. Interneto platybės padeda surasti auditoriją tam tikrai nišai. O jei sutelkti dėmesį į ilgų raktažodžių grupes, galima pritraukti pakankamai didelį srautą į savo svetainę.

Kitaip tariant, išmaniai pritaikius ilgų raktažodžių strategiją, galimai pritrauksite mažiau lankytojų, jei vertintume tik skaičius, tačiau investicijų grąža nuo jų bus gerokai aukštesnė. Taip yra dėl to, kad pritraukiama auditorija yra būtent tie žmonės, kurių ir ieškote savo produktams ir kurie būtų arčiau pirkimo nei tie, kurie randa jūsų konkurentus. Būtent čia ir slypi kita nauda, kurią suteikia ilgi raktažodžiai - nepaisant nedidelio skaičiaus žmonių, kurie juos naudoja, yra didesnė tikimybė, kad jie yra tikrieji jūsų produktų arba paslaugų pirkėjai. Tarkim klientas ieško naujo stalo žaidimo, kurį galėtų žaisti su šeima. Pradžioje jis naudoja paieškai raktažodį „stalo žaidimas“. Po šiokių tokių paieškų jis nusprendžia, kad jam reikia žaidimo, kuris tiktų vaikams ir būtų edukacinio pobūdžio. Paieška tęsiasi, tačiau dabar jai naudojama frazė „edukacini stalo žaidimas vaikams“. O jei klientas planuoja artimiausiu metu kelionę į Vilnių, tai į paieškos langą jis gali parašyti „kur nupirkti edukacinį stalo žaidimą vaikams Vilniuje“. Abu šie variantai yra ilgų raktažodžių pavyzdžiai. Jų naudojimas greičiausiai padės klientui rasti būtent tai ko jis ir ieškojo. Taigi tikimybė, kad jis nusipirks stalo žaidimą didėja naudojant tikslesnę paiešką.

Nors ilgi raktažodžiai yra vertinami už galimybes, kuria suteikia turinio reitingavimui organinėse Google paieškose, tačiau jų potencialas yra gan didelis ir naudojant mokamose reklaminėse paieškos kampanijose. Tai yra natūralu, nes mokestis už paspaudimą ant ilgo raktažodžio yra gerokai mažesnis dėl nedidelės konkurencijos. Ilgų, tikslesnių raktažodžių naudojimas Google Ads kampanijose leidžia užsitikrinti aukštesnes reklamos pozicijas atitinkamose paieškose, išvengiant papildomų mokėjimų už kiekvieną paspaudimą.

Kodėl yra svarbi misija?

Norint kažką parduoti, pirmiausia yra reikalingas geras produktas, o jums turėtų būti aišku ką jūsų svetainė arba prekė gali suteikti auditorijai. Kas daro juos ypatingais? Jei tai žinote ir suprantate, jums bus gerokai lengviau paskatinti auditoriją pamėgti ir nupirkti jūsų produktą. Taigi gerai pagalvokite apie savo produktų arba tinklaraščio unikalumą ir užsirašykite jį. Jei jūsų įmonė prekiauja baldais, ir kai kurie iš jų yra pagaminti iš perdirbtų medžiagų, galimai unikalumas ir būtų pasiūlymas klientams gaminių, kurių gamyba buvo ekologiškesnė ir draugiškesnė aplinkai. Tai ir yra jūsų misija, niša, pasiūlymas savo auditorijai. Misija reikėtų užrašyti taip, kad ji būtų suprantama potencialiems klientams.

Rinkos konkurencija

Yra rinkų, kuriose patekti tarp paieškų lyderių yra labai sudėtinga. Jose yra didelė konkurencija, o lyderiaujančios kompanijos dominuoja paieškose. Tokio įmonės turi labai didelius marketingui skirtus biudžetus, kuriuose nemažą dalį sudaro išlaidos SEO. Ne visi yra pajėgus konkuruoti tokiomis sąlygomis. Dar sudėtingiau būna kai nėra daug lėšų, kurias galite išleisti SEO. Taip pavyzdžiui, baldų pramonėje konkuruoti, naudojant paieškai tokį raktažodį kaip „kokybiški baldai“, yra praktiškai neįmanoma. Tačiau jei turite aiškią misiją, tai turėtų palengvinti nustatyti kas būtent išskiria jūsų produktus ir svetainę iš kitų. Reikėtų paieškoti savo nišos. Aukštoms pozicijoms paieškų rezultatuose reikėtų naudotis savo misija. Tęsiant pavyzdį apie baldus, gaminamus iš perdirbtų medžiagų, reikėtų sutelkti dėmesį į paieškos žodžius, kuriems konkurencija nėra tokia didelė, pvz. baldai iš perdirbtų medžiagų. Vėl gi, reikėtų naudoti žodžius, kuriuos naudoja ir tikslinė auditorija, bei vengti sudėtingų terminų.

Pasinaudokite savo misija ilgų raktažodžių nustatymui

Jūsų misija, kurioje labai aiškiai išreiškiate kas daro jūsų produktus ar svetainę ypatingais, turėtų būti pagrindiniu įrankiu, renkantis ilgus raktažodžius. Žodžiai, naudojami misijos įvardijimui, gali būti labai tinkami renkantis SEO strategiją. Jų pagrindu turėtų būti renkami raktažodžiais, kuriuos naudosite svetainės iškėlimui. Jei esate užsirašę savo misiją, tai reiškia, kad pirmą etapą raktažodžių paieškoje jau įveikėte. Sekančiu žingsniu turėtų būti raktažodžių kūrimas. Tam reikėtų pasistengti numanyti, kaip galėtų mąstyti jūsų tikslinė auditorija. Ko tie žmonės galėtų ieškoti? Kokius terminus naudotų ieškant jūsų prekių arba svetainės? Ilgų raktažodžių valdymas yra geresnės komunikacijos kūrimas su klientais, kurie jau aktyviai ieško to, ką jus galite pasiūlyti. Tos pat baldų srities pavyzdys galėtų būti žodis „sofa“ – platus terminas, kuris greičiausiai bus naudojamas kaip pagrindinis raktažodis. Tačiau kokia tikimybė, kad klientas, ieškantis sofos nueis visą kelią iki pardavimo? Tačiau ieškantys „dvivietės odinės sofos“ tikrai žino ko nori ir tikriausiai užsakys juos dominantį daiktą, jei pavyks jį rasti. Sugalvoti pagrindinę temą ir raktažodžius greičiausiai nebus sudėtinga, tačiau kalbant apie ilgus raktažodžius, tai iššūkis gali būti didesnis. Tačiau mes tikrai galėsime padėti tai įgyvendinti. Nors didžioji dauguma raktažodžių paieškai skirtų programų ignoruoja šią ganėtinai turtingą ir didelę grupę, tačiau egzistuoja keli įrankiai, kurių pagalba šią užduoti įmanoma atlikti. Tačiau turint ganėtinai didelį ilgų raktažodžių sąrašą, vis dar teks identifikuoti tuos kurie iš tiesųgaltų būti naudingi ir į kuriuos vertėtų investuoti. Čia ir vėl pravers aiškus supratimas to, ką jūsų prekinis ženklas stengiasi suteikti klientams ir ko iš tiesų ieško klientai naudojantys vienus ar kitus ilgesnius ir tikslesnius raktažodžius.

Sekantis žingsnis – nuostabus turinys

Tikimės, kad pavyko parodyti jums visą įspūdingą ilgų raktažodžių potencialą. Žmonių, kurie naudosis jūsų misijos žodžiais ir ras jūsų svetainę nebus labai daug, tačiau yra labai didelė tikimybė, kad jie nusipirks jūsų prekę arba taps pastoviais lankytojais. Taigi svetainės reitingavimas pagal tam tikrą paieškos žodį arba frazę gali būti ganėtinai pelningas, tačiau įsitikinkite, kad tas žodis yra pakankamai artimas jūsų parduodamiems produktams, kitaip galite nusivilti.

Kaip ir su įprastais – pagrindiniais raktažodžiais, turinys išlieka labai svarbiu veiksniu, kurio pagalba jūsų svetainė arba tinklaraštis galės labiau kilti paieškose. Svarbu, kad kuriant turinį aplink ilgus raktažodžius, atsižvelgtumėte į savo skelbiamą žinutę ir klientų poreikius. Tai leis užtikrinti klientų sugrįžimą, net ir tada, jei pirmo apsilankymo metu jie nenupirktų ieškomo produkto.

Šaltiniai:
wordstream.com/long-tail-keywords
yoast.com/focus-on-long-tail-keywords