Socialinių tinklų įtaka SEO rezultatams

Ieškote būdų, kaip išnaudoti socialinius tinklus savo turinio strategijoje ir pagerinti SEO bei Google paieškų pozicijas? Ar norėtumėte pagerinti savo SEO rezultatus, naudojant socialines medijas? Pateiksime kelis patarimus, kaip praktikoje išnaudoti socialines medijas SEO marketinge.

SEO strategijos tobulinimas yra būtinas, nes gerina įmonių matomumą ir padeda siekti aukštesnių pozicijų Google paieškose. Tačiau arši konkurencija labai apsunkina patekimą tarp aukštų paieškos rezultatų, nemaža dalimi ir dėl vis didėjančio publikuojamo turinio kiekio. WorldOMeter atliktas tyrimas nustatė, kad 2020 metais kasdien yra publikuojama po beveik 5 milijonus tinklaraščių straipsnių. Toks turinio kiekis labai sumažina tikimybę patekti tarp paieškų lyderių, tačiau šansus galima padidinti tinkamai parengtos turinio strategijos pagalba.

Kokį poveikį socialinės medijos turi SEO rezultatams?

Nors socialinės medijos neturi tiesioginės įtakos SEO pozicijoms, tačiau nuorodos, kuriomis dalijatės įvairiose socialinėse platformose didina prekinio ženklo matomumą. Kartu jos veikia paieškos optimizavimą šešiomis kryptimis:

  1. Platesnis turinio paplitimas.
  2. Ilgesnė pranešimų gyvenimo trukmė.
  3. Pagerintas matomumas internete ir pritrauktos organinės paieškos.
  4. Padidėjęs prekinio ženklo atpažinimas.
  5. Sustiprinta prekinio ženklo reputacija.
  6. Pagerintas vietinių paieškos sistemų optimizavimas.

Turinys, kurį skelbiate socialinių medijų platformose neatsispindi SEO reitinguose. Tačiau jei juo pradeda dalintis žmonės, jis pradeda generuoti socialinius signalus, kurie pažymi, jog jūsų pranešimai yra naudingi tikslinei rinkai. CognitiveSEO patikrino daugiau kaip 23 milijonus pasidalinimų socialinėse medijose tam tikrose platformose ir nustatė gan dviprasmišką ryšį tarp pranešimų socialinėse medijose bei SEO. Iš vienos pusės – pasidalinimai pranešimais, mygtukų „patinka“ paspaudimai ir komentarai yra gyvybiškai svarbūs signalai, kuriuos Google ir kiti paieško varikliai naudoja rikiuojant jūsų svetainę paieškose. Tačiau nežiūrint į tai, kad nuorodos yra naudingos, tačiau Google nevertina jų, taip pat kaip nuorodų iš patikimų svetainių. Visgi kaip bebūtų, bet geriausias pozicijas turinčio svetainės yra tos, kurios gali pasigirti didžiausiais pasidalinimų socialinėse medijose skaičiais.

Kodėl gi socialinės medijos yra svarbios SEO? Dėl savo netiesioginės įtakos veiksniams, kurie turi poveikį paieškos rezultatams, jos yra svarbios, nes turi potencialą pritraukti kokybiškus srautus jūsų turiniui. Kai sukuriate ir publikuojate kokybišką medžiagą, kuri sujungia jus su tiksliniais skaitytojais, jie tampa jūsų propaguotojais. Kodėl? Nes gauna iš jūsų kai ką vertingo. Tai reiškia, kad auditorija skaitys jūsų turinį ir dalinsis juo su draugais ir sekėjais. Pastarieji savo ruožtu darys tą patį ir taip tas ratas plėsis. Todėl būtina turėti omenyje, kad turinio kūrimas yra nuostabus būdas pritraukti daugiau akių į savo svetainę. Turinys gali būti įvairių formų, svarbiausia kad jis įtrauktų. Keli labiausiai paplitę būdai pritraukti lankytojų srautus ir generuoti pasidalinimus socialinėse medijose yra:

  • Tinklaraščių įrašai arba straipsniai.
  • Vaizdo įrašai.
  • Infografika.
  • Tinklalaidės.

Taip pateikta medžiaga suteikia jūsų auditorijai naudingą informaciją, kuri verčia juos sugrįžti ir tokiu būdu pritraukia potencialius pirkėjus. O tai ir yra turinio marketingas – dalinimasis naudinga informacija, kuri padeda skaitytojams. Tačiau ženklios įtakos nebus, jei ja dalinsitės netinkamai. Būtent čia ir pasirodo socialinių medijų poreikis. Dalinantis savo pranešimais, auditorija tampa signalo stiprintuvu ir dalinasi jūsų turiniu savo aplinkoje. Tokiu būdu didėja jūsų verslo matomumas, generuojamas didesnis srautas ir atgalinės nuorodos. Tai ir yra tie socialiniai signalai, kurie praneša Google, kad jūsų svetainės turinys yra nuostabus. O šie signalai savo ruožtu netiesiogiai gerina jūsų paieškų pozicijas. Štai keli patarimai, kaip socialinės medijos veikia SEO, kuriuos vertėtų turėti omenyje:

  • Į socialine medijas dėkite naudingą informaciją.
  • Naudingas turinys padės pritraukti auditoriją, padidins pasiekiamumą ir sukurs atgalines nuorodas.
  • Gera informacija padeda profiliams socialinėse medijose užimti geresnes paieškų pozicijas ir pritraukti daugiau sekėjų ir lankytojų.
  • Kokybė padeda kurti prekinio ženklo bendruomenę.
  • Taip pat gerinate prekinio ženklo reputaciją.
  • Socialinių medijų nuorodos padeda Google indeksuoti jūsų tinklaraščių pranešimus.
  • Indeksavimas gali padėti pasiekti didesnį paieškų srautą ir geresnį reitingavimą.

Taigi reikia pradėti dalintis turiniu, kuris įtraukia jūsų auditoriją, nes jis padeda didinti pasidalinimą socialinėse medijose. Be to, norint stiprinti signalą, svarbu kad pasidalinimas pranešimais būtų lengvas ir nereikalautų pastangų.

Ar socialinės medijos yra Google reitingavimo veiksnys?

Šį klausimą šiek tiek palietėme kiek ankščiau, tai pažvelkime į jį kiek detaliau. Socialinės medijos nėra SEO reitingavimo dalis. Tačiau kaip jau sakėme, nors daugelis bus teisūs sakydami, kad jos neturi tiesioginės įtakos SEO, tačiau jos koreliuoja su elementais, kurie turi poveikį SEO reitingams.

Kaip socialinės medijos yra susijusios su SEO?

Nors socialinės medijos ir nėra reitingavimo veiksnys, tačiau jos turi sąsają su paieškos sistemų optimizavimu. Kaip jau minėjome, socialinės medijos gali tapti savotiškais socialiniais signalais. Šie savo ruožtu stiprina tuos faktorius, kuriuos Google vertina, reitinguodamas svetaines. Šie signalai akumuliuojasi per daugybę dalinimųsi socialiniuose tinkluose. Kuo daugiau dalinatės naudingu turiniu socialinėje erdvėje, tuo daugiau auditorijos tikėtinai dalinsis šia informacija su savo draugais ir sekėjais. Plintant pasidalinimams, keli žmonės gali naudoti atgalines nuorodas į jūsų turinį. Bendrai paėmus, pasidalinimas turiniu gali padidinti tinklaraščio matomumą ir SEO pozicijas. Google vertina kokybiškas nuorodas ir naudoja jas kaip reitingavimo veiksnius.

Užkrečiančio straipsnio įtaka reitingavimui

Pavyzdžiui galima panaudoti garsaus marketingo specialisto ir tinklaraštininko Matthew Woodward straipsnį, kuris pasklido socialinėse medijose ir neužilgo tapo vienu skaitomiausių Facebook platformoje. Juos pasidalino daugiau kaip 31 tūkstantis vartotojų, jis surinko 68 tūkstančius paspaudimų „Patinka“ ir virš 34 tūkstančių komentarų. Viso to pasekmėje, straipsnis greitai tapo pirmu Google paieškose pagal kelis raktažodžius. Straipsnio užkrečiamumas sugeneravo nemažai atgalinių nuorodų, kurios kartu su daugybę „patinka“, pasidalinimų ir komentarų tapo vertingais socialiniais signalais ir paveikė SEO paieškų reitingavimą. Google išnaudojo šiuos signalus svetainės naudai ir pakėlė paieškos pozicijose. Straipsnio autorius pažymi, kad socialinės medijos turi didžiulę įtaką paieškos pozicijoms ir kad net ir vienas geras pasidalinimas gali turėti didelę reikšmę. Būtent dėl to, gero įtraukiančio turinio kūrimas yra vertas kiekvieno cento. Kitaip tariant tarp socialinių medijų ir SEO yra reikšminga sąsaja, tačiau kokybišką turinį reikia kurti pastoviai.

Kurios socialinės platformos yra geriausios SEO?

Nors socialinių tinklų ir platformų kasmet vis daugėja, yra keletas, kurie ypač tinka SEO ir socialinių medijų marketingui, nes patenka tarp paieškos rezultatų ir užima gan aukštas pozicijas. Daugelis vartotojų, norėdami sužinoti daugiau apie prekinį ženklą, pirmiau apsilanko jo socialiniuose tinkluose, o tik vėliau svetainėje. Kodėl taip nutinka? Pirmiausiai dėl to, kad socialiniai tinklai sukuria labiau asmeninę patirtį ir jie daug greičiau reaguoja į klientų užklausas. Be to, socialinės medijos yra efektyvesnės norint sukurti ryšį su savo pirkėjo prototipu. Dėl šių priežasčių, vartotojai naudojasi įvairiomis socialinėmis platformomis, siekiant gauti įžvalgas apie įmonę arba organizaciją.

Be to daugelis naudotojų atlieka paieškas pačiuose socialiniuose tinkluose, kuriais naudojasi ir ten gauna rezultatus realiuoju laiku. Šie rezultatai būna stebėtinai pastovūs skirtingose platformose. Todėl, jei iki šiol nenaudojate socialinių medijų savo SEO rezultatų gerinimui, tai pats laikas pradėti. Štai rekomenduojamų socialinių platformų sąrašas, padedančių paieškos sistemų optimizavimui.

LinkedIn

Pagrindinė priežastis, dėl kurios marketingo specialistai naudoja socialines medijas yra potencialių klientų pritraukimas. LinkedIn šiuo klausimu yra ypač efektyvus. Būtent dėl šios priežasties šį tinklą naudoja 94 % rinkodaros specialistų ir beveik 90 % jų naudojasi LinkedIn potencialių klientų pritraukimui. Taigi šios platformos naudojimas SEO tikslais yra labai tinkamas, nes leidžia patekti į paieško rezultatus. Surašant tinkamus raktažodžius savo paskyroje ir strategiškai sudedant tinkamus paieškos žodžius turinyje, įskaitant antraštes, LinkedIn paieškos algoritmas gali iškelti jus į aukštesnes pozicijas paieškos puslapiuose.

Facebook

Facebook neabejotinai pagrindinė socialinė platforma pasaulyje, savo lankomumu nusileidžianti tik Google ir YouTube. Facebook leidžia naudotojams lengvai dalintis ir skelbti įvairų turinį. Čia galima talpinti nuorodas į savo tinklaraščius ir straipsnius arba dalintis visu jų turiniu optimaliam auditorijos pritraukimui. O geriausia žinia – ataskaitos skelbia, kad Google tikrina ir indeksuoja Facebook platformoje esančias nuorodas. Dar 2007 Facebook leido Google ir kitiems paieškų varikliams naršyti kai kuriuos puslapius. Nuo to laiko, socialinių tinklų milžinas atvėrė indeksavimui dar daugiau turinio, tarp kurio yra ir Facebook komentarai. Tai reiškia kad Google robotai gali skaityti šio socialinio tinklo puslapius, kas leidžia jiems atsirasti paieškų rezultatuose.

Twitter

Kaip ir Facebook, Twitter idealiai tinka SEO. Kaip jau buvo minėta ankščiau, kad didesnis teigiamų socialinių signalų daro teigiamą įtaką Google reitingams. Kuo daugiau jūsų turiniu dalinamasi Twitter ir kitose socialinėse svetainėse, tuo labiau tai gali padėti jūsų svetainei atsirasti tarp paieškų lyderių. Twitter leidžia dalintis pranešimais, siekiant pasiekti daugiau žmonių, tačiau norint sustiprinti savo Twitter pranešimų trauką, įsitikinkite, kad dalinatės kokybišku turiniu, kuris įtraukia skaitytojus. Matomumui padidinti galima naudoti grotažymes, kurios leidžia žmonėms greitai rasti jūsų pranešimus, kas savo ruožtu padeda stiprinti prekinio ženklo atpažinimą ir didinti lankytojų srautą.

Tarp kitų efektyvių socialinių medijų galima paminėti tokias platformas kaip Medium, Pinterest ir Quora.

7 paprasti veiksmai socialinėse medijose, padedantys pagerinti SEO pozicijas

Kaip jau parodėme, socialinės medijos visgi turi ryšį su SEO, nors ir netiesioginį. Būtent dėl šio priežasties, rinkodaros specialistai daug investuoja į socialinių tinklų marketingą. Žemiau pateikiame kelis ganėtinai paprastus būdus, kaip paversti savo socialines medijas dar efektyvesniais SEO rezultatų gerinimo įrankiais:

  1. Skelbkite aukštos kokybės turinį. Čia daug svarbiau yra kokybė, o ne kiekybė, todėl nereikia skubėti ir skelbti bet ką, geriau tai daryti rečiau, bet garantuotai, kad turinys patiks auditorijai.
  2. Leiskite lengvai dalintis savo turiniu.
  3. Optimizuokite savo socialinių tinklų profilius.
  4. Optimizuokite paveikslėlius tiek SEO ir socialinių tinklų paieškoms.
  5. Kurkite santykius su potencialiais klientais aktyviai su jais bendraujant.
  6. Įsivertinkite savo socialinių medijų marketingo veiksmus.
  7. Ištobulinkite įtraukiančių socialinių tinklų antraščių kūrimą.

Suprasti visus šiuos patarimus yra svarbu, tačiau kur kas svarbiau yra juos taikyti savo veikloje. Tad nesustokite siekiant dar geresnių rezultatų!

Šaltinis: semrush.com/blog/social-media-seo/