Šiuolaikinė rinkodara yra neatsiejama nuo kokybiško ir efektyvaus turinio, kuris padeda papasakoti prekinio ženklo istoriją patraukliai ir įtraukiančiai. Turinio rinkodara suteikia įmonėms begalybę būdų, kaip skleisti savo istorijas. Būtent todėl ji tampa tokia svarbia, kiekvienos kompanijos verslo dalimi. Anot Turinio rinkodaros instituto (Content marketing Institute) vienaip ar kitaip, turinio rinkodara savo veikloje naudoja daugiau kaip 70 % B2B ir daugiau kaip 86 % B2C srityse dirbančių organizacijų. Tačiau nežiūrint į šiuos skaičius, daugiau kaip 63 % kompanijų vis dar neturi aiškiai suplanuotos turinio rinkodaros strategijos. Likusios įmonės, kurios sugeba tiksliau išnaudoti šį rinkodaros būdą, sugeba pasiekti gerokai efektyvesnių rezultatų. Be jos, tikslo pasiekimas tampa tiesiog atsitiktine sėkme. Kaip gi iš tiesų veikia turinys ir kaip jis gali daryti įtaką rezultatams? Tyrimai rodo, kad įmonės, kurios paskelbia daugiau kaip 16 įrašų bloguose, pritraukia tris kartus didesnius srautus, nei tos, kurių įrašų skaičius yra mažesnis nei keturi per mėnesį. Turinio rinkodara yra gerokai pigesnė nei tradicinė rinkodara bei pasižymi 6 kartus didesne konversija, nei kiti rinkodaros būdai. Tam, kad ir Jūsų turinys pradėtų nešti didesnę naudą, rekomenduojame pradėti nuo šių žingsnių.
Nusistatykite kuriamo turinio tikslus
Tikslų žinojimas, leidžia komandoms priiminėti tolimesnius sprendimus, tobulinant tikslų rinkodarą. Tikslai gali būti patys įvairiausi, nuo pardavimų augimo arba didesnio lankomumo svetainėje iki rinkodaros išlaidų sumažinimo arba socialinių tinklų panaudojimo veikloje. Vienas iš paprasčiausių tikslų gali būti žmonių pritraukimas į svetainę, arba tinklaraštį ir jų įtraukimas į naujienlaiškių prenumeratorių sąrašus. Vėliau elektroninių laiškų pagalba galima sustiprinti ryšį su tais, kam yra įdomus jūsų turinys ir siūlomos prekės arba paslaugos.
Kai kuriems žmonėms, turinio rinkodara yra suvokiama, kad tai yra kur kas daugiau nei įmonės gaminiai ar paslaugos. Mintis yra ta, kad suvokdami įmonės misiją ir tikslus, patys pirkėjai įvertins jų patrauklumą ir to pasekmėje įsigys produktą.
Dar keli turinio rinkodaros tikslų pavyzdžiai, kuriuos gana dažnai išsikelia organizacijos yra:
- Pardavimų skaičiaus auginimas ir naujų potencialių klientų paieška, kurie padės pasiekti ir finansinius tikslus.
- Verslo įvaizdžio gerinimas, tokiu būdu, siekiant įtakos ir autoriteto rinkoje, kad klientai vertintų jus kaip rinkos lyderius.
- Sėkmingas SEO, pritraukiantis didesnį lankytojų skaičių į svetainę arba elektroninę parduotuvę.
Tačiau tam, kad suprasti jog išsikelti tikslai yra pasiekiami, yra svarbu nusistatyti pagrindinius veiklos rodiklius (angl. Key Performance Indicators). Jie ne tik padės įvertinti pasiektus rezultatus, bet ir leis palyginti juos su tais, kuriuos turite šiuo metu. Taip pat svarbu yra numatyti kaip dažnai atlikinėsite rezultatų matavimus. Pasirenkami rodikliai turėtų būti tiesiogiai susiję su nustatytais tikslais ir gali apimti duomenis, susijusius su apyvarta, pardavimais, lankytojus, SEO ir įvairius skaitmeninės rinkodaros aspektus, tokius kaip elektroninių laiškų rinkodara bei socialinės medijos rodikliai. Jie dažniausiai būna įvertinami tam tikrais skaičiais. Pavyzdžiui, jūs galite nusistatyti, kad norite:
- Pasiekti tam tikrą apyvartą per mėnesį, per ketvirtį arba per metus.
- Pritraukti daugiau prenumeratorių, naudojant ypatingą pasiūlymą potencialių klientų pritraukimui, tai reikštų, kad pas jus bus daugiau kokybiškų potencialių pirkėjų.
- Surinkti tam tikrą skaičių naujų prenumeratorių naujienlaiškiams.
- Padidinti svetainės lankomumą ir vartotojų susidomėjimą publikuojamu ten turiniu.
- Pagerinti tam tikrų puslapių paieškos rezultatų pozicijas, tam kad padidinti lankytojų skaičių.
- Paskelbus turinį, gauti tam tikrą skaičių: paminėjimų, pasidalinimų, komentarų.
- Būti pakviestiems į tam tikrus rinkoje vykstančius renginius.
Taip pat neverta pamiršti apie išlaidas, susijusias su įvairiomis rinkodaros kampanijomis bei kaštus, susijusius su naujų potencialių pirkėjų pritraukimu ir pardavimų didinimu.
Suprantama, kad turėtumėte galimybę įvertinti savo rezultatus, yra svarbu įsivertinti tą situaciją, kurioje esate šiuo metu. Nes kitaip bus sunku nustatyti kada ir dėl kokių veiksmų pavyko ar nepavyko pasiekti numatyto tikslo. Žinant esamą situaciją, bus lengviau nustatyti ar naujas turinys padeda siekti užsibrėžtų tikslų. Situacijos įvertinimas priklauso nuo to, kiek turinio jau publikuojate. Jei esate pačioje pradžioje, tai praktiškai bet kokie teigiami rezultatų pokyčiai, reikš kad turinys veikia. Tačiau jie jau naudojate vieną ar kelis kanalus, tai reikėtų atlikti jų analizę:
- Pasižymėti šiuo metu turimą turinį tokį, kaip tinklaraščio įrašai ir pan.
- Įvertinti turinio naudą ir sėkmę.
- Nustatyti trūkumus.
Taip pat galima palyginti naują turinį su jau esamu, kuriuo naudojasi konkurentai ir nuspręsti kaip jis pritaps rinkoje.
Žinokite savo auditoriją
Efektyvi turimos rinkodaros strategija visada apima du pagrindinius dalykus: jūsų prekinio ženklo balsą ir auditoriją. Tai leidžia bendrauti su ja taip, kad ji jus suprastų. Taip pavyzdžiui, jei bandote pasiekti jaunesnius pirkėjus, tai geriausias būdas būtų pasinaudoti socialiniais tinklais bei konkretesne kalba. Tačiau, siekiant patraukti vyresnių klientų dėmesį, jūsų turinys turėtų būti orientuotas į autoritetingos nuomonės formavimą rinkoje. Tokie įrankiai kaip Google Analytics gali padėti nustatyti, kuris turinys yra populiaresnis tarp jūsų auditorijos ir kas, kokiu metu bei kur, skaito pateiktą informaciją. Analitikos įrankiai leidžia susidaryti savo skaitytojo portretą, žinant jo amžių, lytį, išsilavinimą ir net pajamas. Gebėjimas nustatyti į ką turi būti orientuotas turinys, leidžia suprasti kokias temas reikia apimti, ir kokiu formatu jas pateikti.
Tam, kad sužinotume dar daugiau apie savo auditoriją, taip galima bandyti rinkti jų atgalinį ryšį. Jis padeda nustatyti:
- Kokius jausmus sukelia skelbiamas turinys?
- Kokie yra svarbiausi poreikiai?
- Kaip jūsų turinys galėtų padėti jų problemų sprendimui?
Teisingai renkamas atgalinis ryšys padeda nustatyti skaitytojų prioritetus bei nustatyti geriausias vietas auditorijos pasiekimui.
Surinkti demografiniai duomenys ir klientų grįžtamasis ryšys gali padėti sukurti arba išgryninti pirkėjo asmenybes arba dar vadinamas kliento avatarais. Jie apibūdina jūsų idealius skaitytojus ir klientus, ir leidžia paruošti geresnį ir tikslesnį turinį. Geriausi klientų avatarai padeda nustatyti jūsų klientų rūpimus klausimus, iššūkius, informacijos šaltinius ir tai kas skatina vienokį ar kitokį jų elgesį. Visi šie duomenys leis geriau suprasti:
- Į kokį turinį geriausiai reaguos jūsų auditorija?
- Kaip turinys padės jūsų skaitytojams?
- Kas privers auditoriją susidomėt turiniu?
Pasirinkite turinio sklaidos kanalus
Skirtinga auditorija renkasi skirtingus kanalus ir turinio rūšis. Tinklaraščiai ir naujienlaiškiai dažnai yra naudojami kaip turinio rinkodaros branduoliai. Tačiau šiuolaikiniai būdai pasiekti savo pirkėją nueina gerokai toliau, pritraukiant nuomonių formuotojus socialiniuose tinkluose, kuriant papildytosios realybės kampanijas, leidžiant tinklalaides (angl. podcast), spausdinant žurnalus, kuriant vaizdo serialus ir pan.
Naudinga yra pradėti įgyvendinti savo turinio rinkodaros strategiją nuo vieno arba dviejų kanalų ir palaipsniui juos plėsti. Augant auditorijai ir jūsų turinio rinkodaros įrankiams tobulėjant (kartu su jūsų komanda bei resursais), galima prašyti pačios auditorijos nuomonės dėl to, kokia forma jie norėtų gauti iš jūsų informacijos.
Tinkamiausių kanalų pasirinkimui taip pat gali padėti įvairūs analitikos įrankiai, kurių pagalba galima nustatyti tiek viename ar kitame kanale yra paklausus turinys ir kiek žmonių jis pritraukia bei kiek pasidalinimo sulaukia.
Turėkite turinio publikavimo tinklelį
Apsisprendus dėl turinio formos ir kanalų yra svarbu nusistatyti jo publikavimo tinklelį – tvarkaraštį, kuris numato kaip dažnai, koks turinys turės būti skleidžiamas tam tikrame kanale. Jo nebuvimas yra esmine turinio rinkodaros klaida, kuri gali gan brangiai kainuoti. Jei turinio nėra daug, ir naudojate vos vieną kitą kanalą, galima naudoti įprastu kalendoriumi, bet jei kampanijos tampa sudėtingesnės ir apimtis didėja, tai patariama įdarbinti rimtesnius projektų valdymo įrankius.
Kurkite naudą skaitytojui
Publikuojamas turinys, pirmoje eilėje turi būti orientuotas į jūsų auditoriją. Norint, pritraukti daugiau skaitytojų ir auginti paklausą, yra svarbu, kad publikuojama informacija būtų aktuali ir įdomi. Tokio rezultato pasiekimui reikėtų atlikti tyrimą, siekiant nustatyti:
- Koks turinys jau yra publikuojamas internete?
- Kokią naudą jūsų naujas turinys gali suteikti auditorijai?
Pradėti reikėtų nuo tyrimo, nustatant paklausiausias temas ir įvertinant kaip jas galėtumėte patobulinti. Paieškose galima naudoti ir raktažodžius, tam kad nustatyti esminius terminus, naudojamus geresniems SEO rezultatus ir paieškos rezultatų pozicijos gerinimui.
Pradėkite kurti turinį
Atlikus visus pasiruošimo darbus, laikas pereiti prie pačio turinio kūrimo ir skelbimo. Šiame etape svarbu pagalvoti apie tai kaip norite atspindėti savo prekinio ženklo išskirtinumą turinyje. Ar norite atrodyti ypatingai profesionalūs, visiškai neformalūs ar ir tokie, ir tokie Reikės išlaikyti balansą tarp savo žinių rodymo ir pamokslų skirtų auditorijai. Svarbu, kad jūsų prekinio ženklo balsas būtų pastovus ir žinoma visada reikia prisiminti apie SEO reitingus, siekiant optimizuoti savo turinį.
Palyginkite skirtingų straipsnių rezultatus
Siekiant galutinai išryškinti koks turinys labiausiai patinka ir įtraukia skaitytojus, reikia pastoviai lyginti gaunamus rezultatus. Tai galima daryti stebint lankytojų srautus, pasidalinimų bei komentarų skaičių ir netgi prašant klientų grįžtamojo ryšio. Visa tai padės sekti tendencijas ir matyti ar tas, turinys, kurį pasirinkote savo turinio rinkodaros strategijai duoda rezultatą ir vis dar išlieka paklausus. Pastebėjus, aktyvumo sumažėjimą, verta įvertinti ar rinkoje neįvyko kokių nors pokyčių, kurie galėjo daryti įtaką auditorijos preferencijas. Gal būti ir taip, kad besikartojantis turinys, jau nebeatrodo pakankamai patrauklus ir jūsų skaitytojai pradeda ieškoti naujų tiekėjų, o tai reiškia, kad laikas reaguoti ir iš naujo įvertinti turinio aktualumą, ir atitikimą rinkos poreikiams.
Grįžkite prie pasirinktų pagrindinių veiklos rodiklių ir pasilyginkite gautus rezultatus. Jei pavyko pasiekti nusistatytus tikslus, tai reiškia, kad esate teisingame kelyje ir jūsų strategija veikia, ir yra efektyvi. Tačiau, jei rezultatai nėra tokie geri, kaip buvo tikėtasi, galimai vertą dar kartą įvertinti situaciją rinkoje ir jūsų auditorijos poreikius, bei atlikti pokyčius, kurie duotų rezultatą. Galimai yra verta investuoti į papildomą auditorijos pritraukimo skatinimą, raktažodžius, SEO ir kitus veiksmus, kurie yra efektyvesni ir leidžia jūsų turiniui pasiekti didesnę auditoriją, ir galimai pritraukti papildomus potencialius užsakovus.
Ilgalaikės, įtraukiančios ir rezultatyvios turinio strategijos sukūrimas nėra lengva užduotis. Tačiau jei ją atliksite pastoviai galvodami apie trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus, ji tikrai pasiteisina. Jei darbas atrodo ganėtinai sudėtingas, prisiminkite, kad jūsų tikslas nėra tiesiog prisidėti prie jau esančio rinkoje „triukšmo“ ir bandyti prastumti dar vieną produktą. Jūs esate pasakotojas, kuris dalinasi savo prekinio ženklo istorija, kurią verta išgirsti.
Šaltiniai:
https://www.criteo.com/insights/how-to-build-an-effective-content-marketing-strategy/
https://optinmonster.com/how-to-create-a-successful-content-marketing-strategy-in-8-simple-steps/