Kodėl Jūsų įmonės nėra Google žemėlapyje?

Sparčiai daugėjant paieškų skaičiui internete, kiekviena kompanija siekia atsidurti pirmose pozicijose pagal tam tikrus raktažodžius, tačiau neretai būna pamirštas vienas ypač svarbus įrankis – Google žemėlapis (Google Maps). Vis daugiau žmonių naudoja šį šaltinį tam, kad rastų dominančią informaciją apie greta esančius verslus. Taigi iš esmės tai yra dar vienas būdas kaip galima padidinti įmonės žinomumą ir pareklamuoti savo prekes arba paslaugas. Pasiekti geresnių rezultatų šioje srityje padės Google žemėlapio marketingas. Ir jei jūsų verslo vis dar nėra tarp tų, kurie sėkmingai išnaudoja šią galimybę, reikėtų susimąstyti kodėl jūsų įmonės nėra Google žemėlapyje. Mes išskyrėme 4 pagrindines to priežastis:

1. Nėra patikrinta jūsų Google My Business (GMB) paskyra;
2. Lokacijos autoritetas (angl. Location authority);
3. Sustabdyta GMB paskyra;
4. Pasikeitusi verslo vieta.

Pažvelkime detaliau į kiekvieną iš šių priežasčių ir į tai kokią įtaką jos turi jūsų verslo matomumui ir galimybėms atsirasti pirmose Google paieškos pozicijose.


1. Nepatikrinta GMB paskyra

Norint, kad jūsų įmonė atsirastų tarp Google žemėlapyje pažymėtų kompanijų, pirmiausia reikia sukurti Google My Business (GMB) paskyrą ir sulaukti jos patvirtinimo. GMB yra nemokama platforma, kurioje galima sukurti savo paskyrą ir kuri yra matoma įvairiuose Google įrankiuose. Tam, kad jūsų verslas atitiktų GMB keliamus reikalavimus, reikia turėti fizinę klientų aptarnavimo vietą, kurioje nurodytomis darbo valandomis būtų vykdoma veikla. Tokioje paskyroje galima nurodyti pagrindinę informaciją, tokią kaip:

• Pavadinimas;
• Aprašymas;
• Atsiliepimai;
• Telefono numeriai;
• Adresas;
• Internetinės svetainės adresas;
• Verslo sritis arba veikla;
• Aptarnaujamos vietovės (lokacijos);
• Darbo valandos;
• Produktai ir paslaugos;
• Nuotraukos;
• Ir daug kitos informacijos, priklausomai nuo verslo srities.

Google My Business paskyros nauda jūsų prekiniam ženklui yra gerinti jūsų pozicijas paieškose, didinti lankytojų srautus ir žinoma apyvartas.

Jei to nėra padaryta, tai nereiškia, kad jūs nepateksite į paieškos rezultatus, nes daug kas priklauso ir nuo verslo srities, ir konkurencijos. Tačiau jei kalba eina apie ganėtinai konkurencingą sritį, kurioje yra daug žaidėjų, tai tikimybė patekti tarp rodomų rezultatų yra praktiškai lygi 0, jei Google nepatvirtino jūsų GMB paskyros. Šis procesas nėra sudėtingas ir paieškos sistemų lyderis suteikia įvairias galimybes, kaip tai galima padaryti, tad lieka tik viską atlikti taip, kaip nurodoma arba kreiptis į savo SEO partnerius, kurie galės viskuo pasirūpinti už jus. Jei jau atlikote visus reikiamus veiksmus ir gavote GMB patvirtinimą, tačiau vis dar nematote savęs Google žemėlapyje, reikia suprasti, kad tai yra viskas, ko reikia rezultato pasiekimui. Tai tiesiog laikas pereiti prie sekančių veiksmų.

 

2. Lokacijos autoritetas (Location authority)

Kaip jau minėjome – GMB paskyros patvirtinimas nėra raktas į sėkmę nors kartais jo gali pakakti tam, kad patekti tarp pirmųjų paieškos rezultatų, tačiau gali būti ir taip, kad rasite save tik 2-ame ar 3-ame paieškų puslapyje. Tai ypač aktualu, kalbant apie didesnius miestus ir rajonus, kuriuose daug panašia veikla besiverčiančių kompanijų. Kur gi tada slypi sėkmės receptas? Atsakymas paprastas – lokacijos autoritetas (angl. Location authority). Tai nėra oficialus terminas, turintis aiškų apibūdinimą. Tačiau yra naudojamas SEO srityje tam, kad apibūdinti verslo įvertinimą žemėlapiuose. Iš esmės tai yra faktorius, įtakojantis vietos verslo pozicijas Google Local arba Google Maps paieškose. Kitaip tariant, kuo didesnį lokacijos autoritetą turite, tuo aukščiau esate Google Local paieškose. Šis rodiklis yra labai priklausomas nuo to kokią informaciją apie savo verslą talpinate internete. Tokie duomenys kaip: įmonės pavadinimas, adresas, telefonas ir interneto adresas, dar kartais vadinami verslo „citatomis“, turėtų būti tokie patys, kaip nurodėte savo Google My Business. Taigi jei registruojate savo kompaniją kuriame nors specializuotame portale ar socialiniame tinkle, įsitikinkite, kad suvedami duomenys būtų identiški tiems, kurie suvesti GMB. Ši informacija veikia panašiai kaip atgalinės nuorodos (angl. backlinks), todėl svarbu ne tik kaip jūs ją pateikiate bet ir kur. Kuo įtakingesnės ir geriau vertinamos svetainės, tuo geresni jūsų šansai sustiprinti savo pozicijas.

 

3. Sustabdyta GMB paskyra

Tai yra vienas blogiausių dalykų, su kuriuo gali susidurti verslo savininkai. Šiuo atveju Google nurodo priežastį, dėl kurios ėmėsi tokių veiksmų ir jums teks pasirūpinti, kad viskas būtų atstatyta. Štai keli dalykai, kurie gali nulemti GMB sustabdymą:

• Jūs atnaujinote savo verslo duomenis Google My Business paskyroje ir ji prieš patvirtinant, yra tikrinama;
• Google turi įtarimų dėl nurodyto adreso tinkamumo ir nori, kad patalpintumėte savo biuro nuotrauką;
• Vietoje nuorodos į svetainę, įdėjote nukreipiančią nuorodą;
• GMB paskyros pavadinime įrašyta per daug raktinių žodžių;
• Jūs naudojatės virtualaus biuro paslaugomis;
• Jūs neturite biuro, bet pamiršote paslėpti adresą iš žemėlapio.

 

4. Pasikeitusi verslo vieta

Pirmas dalykas, kurį reikėtų padaryti po persikėlimo – sutvarkyti GMB paskyrą. Jei Google išsiaiškins, kad įvyko pats verslo persikėlimo faktas, bet neinformuojant jų, tai tiesiog užblokuoja paskyrą, o tai reiškia, kad jūs tiesiog iškrentate iš paieškos. Tačiau reikia prisiminti, kad nurodžius naują adresą, Google gali paprašyti iš naujo pereiti patvirtinimo procesą, nors kartais pakanka tiesiog elektroninio laiško arba skambučio.

Jei pavyko viską padaryti taip, kaip to reikalauja Google, tai laikas imtis maksimalių galimybių, kurias sukuria atsiradimas žemėlapiuose išnaudojimo. Kaip jau ir minėjome – tai yra dar viena vieta, kur jūsų įmonė galėtų reklamuotis ir pritraukti naujus klientus. Vis daugiau potencialių pirkėjų naudojasi vietinio verslo paieškomis ir beveik 80 % tokių paieškų veda prie sandorių. Kyla natūralus klausimas: koks yra geriausias būdas pasiekti tuos pirkėjus? Atsakyti į šį klausimą padės Google žemėlapių marketingas (angl. Google Maps Marketing). Tai yra procesas, leidžiantis optimizuoti jūsų prekinio ženklo matomumą Google žemėlapyje, su verslo matomumo padidinimo tikslu.

Kai Google atliekame paiešką, siekiant surasti ką nors esančio tam tikroje vietovėje, tarp rezultatų neretai galima pamatyti žemėlapio dalį su jame pažymėtomis 3 įmonėmis. Žemiau galima rasti informaciją apie tas įmones, iš jų Google My Business paskyrų. Google žemėlapių marketingas padeda pritaikyti kelias strategijas, padedančias tapti viena iš trijų įmonių, nurodomų žemėlapyje tokių paieškų metu.

Norint padidinti verslo ir prekinio ženklo matomumą, yra būtina rūpintis savo pozicijomis Google Maps. Nors Google, be abejo, lieka pagrindiniu paieškos įrankiu, tačiau Google Maps taip pat tampa vis dažniau naudojamu, ypač tarp išmaniųjų prietaisų naudotojų. Todėl, bet kuris verslas, siekianti, kad jį surastų, turėtų išnaudoti Google Maps marketingo galimybes kartu su organinės paieškos rezultatų gerinimu. Tačiau tam, kad galima būtų tikėtis aukštų paieškos rezultatų pozicijų, reikia gerai suprasti faktorius, kurie daro įtaka Google Maps eiliškumui. Supratus kaip jie veikia, yra daug lengviau valdyti visą procesą. Trumpai tariant, yra aštuoni pagrindiniai faktoriai, prisidedantys prie eiliškumo Google žemėlapiuose:

1. Google My Business signalai;
2. Nuorodos;
3. Atsiliepimai;
4. Puslapio signalai;
5. Citatos;
6. Elgsena;
7. Personalizavimas/Suasmeninimas;
8. Socialiniai signalai.

Yra svarbu suprasti, kad šis algoritmas veikia skirtingai nuo įprasto Google paieškos algoritmo. Google Local algoritmas analizuoja visus aukščiau išvardintus signalus ir sudaro sąrašą, remiantis šiais kriterijais:

• Artumas – kaip arti verslas yra nuo ieškančio asmens?
• Išskirtinumas – koks yra verslo populiarumas ir autoritetas toje vietovėje?
• Aktualumas – kaip tiksliai atrinkti verslai atitinka paiešką?

Žinant apie algoritmo veikimo principą ir reitingavimo ypatumus, galima apžvelgti būdus kaip optimizuoti savo Google My Businesss paskyrą, siekiant pagerinti pozicijas Google Maps. Pradžioje reikėtų dar kartą patikrinti, kad visa verslo informacija būtų suvesta teisingai. Būtinai reikia surašyti visas tiekiamas paslaugas ir jų aprašymus. Sekantis žingsnis – pasirūpinti didesniu atsiliepimų skaičiumi. Tai yra vienas iš svarbesnių faktorių, sudarant eiliškumą Google Maps, tačiau jų nauda yra gerokai didesnė, nei vien SEO. Atsiliepimai gali padėti pagerinti klientų patirtį, nes tampa socialiniu jūsų verslo įrodymu, leidžia reaguoti į pirkėjų lūkesčius bei iš esmės gali parduoti jūsų prekes ar paslaugas iki jums pradėjus tiesiogiai bendrauti su klientais. Atsiliepimų galios nereikia nuvertinti, ypač dabar kai juos skaito maždaug 82 % pirkėjų. Visa tai supranta ir Google ir būtent atsiliepimai yra vienas svariausių faktorių rikiuojant kompanijas. Tačiau reikėtų prisiminti, ir tai, kad neverta prašyti atsiliepimų per anksti. Daug įmonių tikisi atsiliepimų, neleidus klientams tinkamai susipažinti su siūlomu produktu ar preke. Geriausia tai daryti tada, kai užsakovams pavyko išspręsti savo problemas, naudojantis jūsų verslo siūlomomis paslaugomis ar prekėmis.

Sekantis žingsnis yra - susikurti vietines nuorodas. Nuorodos vis dar išlieka vienu pagrindiniu rikiavimo faktoriumi, nepriklausomai nuo Google produkto. Tačiau norint pasigerinti pozicijas žemėlapyje, ypač svarbu atkreipti dėmesį į vietines nuorodas. Vienas iš būdų tokioms nuorodoms sukurti yra santykių su kaimynystėje esančiais verslais išnaudojimas. Vertėtų pamastyti apie partnerius ar palaikomas organizacijas. Lengviausia tai padaryti su įmonėmis, su kuriomis jau palaikote verslo ryšius. Idealiausiai yra pagalvoti apie verslus, su kuriais ne konkuruojate, o labiau papildote ir pagalvoti kaip galima būtų įtraukti juos į savo turinį.

Dar vienas svarbus žingsnis, kuris ne tiek susijęs su optimizacija, tačiau yra taktiškai reikalingas, norint konkuruoti dėl aukštesnių pozicijų – kova su GMB spamu (brukalais) žemėlapyje. Ką tai reiškia? Tarp žemėlapio rezultatų, kuriuos Google išmeta paieškoje, neretai pasitaiko netikri arba trumpai tariant spam‘as. Nustatyti tai nebūna sudėtinga, jei gerai pažįstate savo rinką. Kartais pakanka kelių minučių matomų rezultatų įvertinimui ir galima nustatyti, kurie iš pateiktų verslų yra tikri, o kurie ne. Tai gali būti raktinių žodžių perteklius, neegzistuojančių adresų nurodymas, svetainės neturėjimas arba nukreipimas į visai kitą įmonę. Deja, bet Google vis dar praleidžia tokius atvejus laikas nuo laiko, tačiau gera žinia ta, kad jūs patys galite su tuo kovoti. Taigi galima bandyti siūlyti nurodytos informacijos pakeitimus, arba rekomenduoti panaikinti įvestą verslą (nurodant priežastį iš sąrašo). Nors šie veiksmai nereiškia, kad tai ir įvyks, tačiau taip galima atkreipti Google dėmesį ir bent paskatinti juos patikrinti tuos duomenis, kurie jūsų manymu neatitinka tikrovės.

Taigi pabaigai, norėtume dar kartą atkreipti dėmesį į tai, kaip svarbu yra susitvarkyti savo Google My Business paskyrą ir siekti, kad jūsų verslas būtų randamas ne vien tik organinėje paieškoje, tačiau ir siektų aukščiausių pozicijų žemėlapyje. Jei pavyks pas save nukreipti vietines paieškas, tai gerokai padės tiek su verslo žinomumo tiek ir su apyvartų didinimu.

Šaltiniai:
https://moz.com/blog/beginner-guide-google-maps-ranking
https://bippermedia.com/business-not-showing-on-google-maps/