Gyvename dinamiškame, pastoviai besikeičiančiame pasaulyje, kuriame praktiškai niekas nestovi vietoje. SEO irgi nėra išimtis ir pokyčiai šioje srityje yra visiškai įprastas dalykas. Didžioji jų dauguma yra susiję su vyraujančiomis tendencijomis bei „madomis“ prie kurių tenka derintis ir pagrindiniams rinkos žaidėjams, tokiems kaip Google. Kas gi lems geresnes paieškos pozicijas 2020 metais? Kokių naujovių verta laukti? Ar smarkiai keisis vartotojų elgsenos, prie kurių teks taikytis pardavėjams? Pasistengsime atsakyti į šiuos ir kitus aktualius klausimus bei papasakoti apie naujas strategijas, kurios veikia jau dabar ir kurių pagalba bus galima pasiekti geresnių rezultatų šiais metais:
Pradžioje verta būtų paminėti pagrindinius dalykus, kurie bus aptariami šiame straipsnyje:
- Domeno įtaka (autoritetas);
- Populiarėjanti vaizdinė paieška;
- Video medžiaga išliks ant bangos;
- Paieškos balsu optimizavimas;
- Struktūrinių fragmentų paieškų augimas;
- Pagrindinis paieškos tikslas;
- Išliekanti atgalinių nuorodų svarba.
Domeno įtaka (autoritetas)
Visais laikais domeno autoritetas buvo priklausomas nuo nuorodų. Tačiau dabar tai keičiasi ir Google pradeda vertinti kitus dalykus, tokius kaip Ekspertizė, Autoritetingumas ir Patikimumas (angl. Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, arba sutrumpintai E-A-T). Iš esmės, ši koncepcija yra nauja domeno įtakos versija, išsireiškiant IT kalba Domeno įtaka 2.0. Nors Google jau daugelį metų savo gairėse minėdavo E-A-T, tačiau pastaruoju metu, jiems skiriama vis daugiau dėmesio. Paieškos lyderių ataskaitoje yra nurodoma, kad jie stengiasi reitinguoti patikimus šaltinius. Ekspertizė, autoritetingumas ir patikimumas yra minimi, kaip esminiai faktoriai, vertinant turinio kokybę ir reitingavimo signalus. Štai kaip reikėtų pagerinti savo svetainės E-A-T.
- Tapkite ekspertais (arba pasisamdykite juos);
- Siekite skaidrumo;
- Būkite cituojami.
Tapimas ekspertais
Nerekomenduotina turinio kūrimui savarankiškai samdyti atsitiktinių laisvai samdomų tekstų rašytojų. Google nori, kad skelbtumėte turinį, kuris būtų parašytas tikrų tos srities ekspertų. Taip, pavyzdžiui, yra rekomenduojama, kad su medicina susijęs turinys, būtų parašytas sveikatos apsaugos srities profesionalo. Taigi, jei norite, kad jūsų turinys būtų aukštai reitinguojamas 2020 metais, pasirūpinkite, kad jį rašytų žmonės, išmanantys tą dalyką, ypač kalbant apie medicinos sritį.
Skaidrumas
Google, tam kad nustatytų svetainės E-A-T, greičiausiai naudosis signalais už jos ribų. Vertinimo sistemos praleidžia daug laiko tiriant pačią svetainę. Paieškos sistemos Google gairėse yra sakoma, kad jie tikisi, jog svetainėse yra nurodoma informacija apie tai, kas (asmuo, įmonė, verslas, organizacija ar pan.) yra atsakingas už svetainę ir pagrindinio turinio kūrimą, o taip pat, būtų įrašyta kontaktinė informacija. Tai reiškia, kad svetainėje turėtų būti:
- Tinkamas puslapis „Apie“;
- Lengvai randamas Kontaktų puslapis;
- Informacija ir išorinės nuorodos į šaltinius;
- Privatumo politika ir paslaugų tiekimo sąlygos;
- Nuorodos į kiekvieno straipsnio autorių.
Būkite cituojami
Didžioji Google vertinimo dalis vyksta už jūsų svetainės ribų. Tai yra visiškai suprantama, nes kiekvienas gali pasiskelbti ekspertu, tačiau priversti su jumis sutikti kitas interneto svetaines yra visiškai kitas reikalas. Būtent todėl Google teigia, kad informacija, kuri yra nurodoma svetainėje, nėra patikima, jei su ta informacija nesutinka patikimas išorinis šaltinis.
Taigi, be to, kad sukurtumėte įspūdingą svetainę, reikia pasirūpinti, kad žmonės minėtų jus ir jūsų svetainę, kaip vertą apsilankymui. Pirmiausia, reikia, kad jūsų turinį pradėtų cituoti kitose patikimose svetainėse. Antra – visa jūsų svetainė, turėtų būti asocijuojama su tam tikra sritimi. Tai ir vėl reiškia, kad jus turėtų minėti kitose svetainėse, ypač turinčiose įtakos toje srityje.
Populiarėjanti vaizdinė paieška
Ar vaizdinę paiešką galima pavadinti esmine SEO naujove? Tikėtina, kad dar ne visai. Tačiau, vertinant tai, kaip viskas vystosi, 2020 metais, vaizdinė paieška tikrai turėtų pajudėti. Tai įvyks dėl to, kad vis daugiau žmonių atlieka vaizdinių paieškų, nei kada nors anksčiau. Štai keli statistiniai faktai:
- Google Lens jau buvo panaudota daugiau kaip 1 milijardą kartų;
- Pinterest sulaukia daugiau kaip 600 milijonų vaizdinių paieškų per mėnesį;
- 36 % JAV vartotojų jau yra panaudoję vaizdines paieškas.
Vaizdinės paieškos technologijos iš tiesų labai patobulėjo, nors vis dar yra ankstyvoje vystymosi stadijoje. Google Lens jau dabar gali atpažinti daugiau kaip milijardą objektų ir šis skaičius auga kasdien. Žmonės noriai ieško paveikslėlių pagalba. Pradėjus naudotis, galima pastebėti, kad vaizdinė paieška gali būti ypatingai naudinga ieškant:
- Prekių apsipirkimui;
- Nuorodų keliaujant;
- Orientyrų ir žymių vietų;
- Atsiliepimų apie vietines įmones;
- Vertimų;
- Receptų;
- Informacijos apie kaloringumą;
- Daugelio kitų dalykų.
Matyt būtent dėl to 62 % jaunų vartotojų nori daugiau vaizdinių paieškos technologijų.
Kaip reikėtų optimizuoti vaidines paieškas? Jei norite būti randami vaizdinėse paieškose, reikia pasirūpinti paveiksliukų SEO. Kaip ir su įprastu SEO, yra svarbu tinkamai viską aprašyti, naudoti informatyvius failų pavadinimus ir įrašyti alternatyvius tekstus prie kiekvieno vaizdinio. Tačiau tai yra tik pirmasis žingsnis. Pasak Google, jie siekia žymėti Google vaizdinių rezultatus iš svetainių, kurios yra autoritetingos. Taigi svetainės įtaka ir autoritetas tampa vis svarbesni reitingavimui. Be to, prioritetas taip pat bus suteikiamas šviežesniam turiniui, nes kuo dažniau atnaujinama informacija svetainėje, tuo labiau jis traukia vartotojus. Taip pat dėmesys skiriamas ir paveikslėliui svetainės viršuje. Google suteiks pirmenybę toms svetainėms, kuriose paveikslėliai bus išdėstyti puslapio viršuje ir išcentruoti.
Video medžiaga išliks ant bangos
Šiuo metu internetinis video turinys yra ypatingai populiarus ir remiantis Cisco prognozėmis, iki 2021 metų jis sudarys iki 80 % srauto internete. Tačiau net ir šie skaičiai gali būti nepakankamai tikslūs, nes nežiūrint į tai, kad šiuo metu galima rasti daugiau vaizdo įrašų nei bet kada, 43 % vartotojų teigia, kad norėtų matyti jų dar daugiau. Trumpai tariant, jei vaizdo įrašai nėra jūsų turinio strategijos dalis, jus neišnaudojate galimybės. Kaip gi galima išnaudoti video medžiagą SEO rezultatų gerinimui?
Turbūt jau pastebėjote, kad paieškos rezultatuose atsiranda vis daugiau video struktūrinių fragmentų. Jie yra pažymimi ir Google ataskaitoje, kuri teigia, kad šių fragmentų pagalba bus galima rasti tikslią vietą vaizdo įraše, atitinkančią paiešką. Todėl 3 svarbiausi dalykai, kuriuos reikia atlikti, tam kad jūsų video turinys patektų tarp struktūrinių fragmentų yra:
Susidėlioti turinį atskiromis dalimis
Tai yra labai svarbu! Aiškios dalys, leidžia Google suprasti jūsų turinį, esamam vaizdo įraše. O tai savo ruožtu, leidžia naudoti skirtingus įrašo segmentus fragmentuose.
Optimizuokite video SEO paieškai
Tam, kad išsiaiškintų apie ką yra jūsų vaizdo įrašas, Google naudoja pavadinimą, aprašus ir žymes (tag‘us). Daugumoje video struktūrinių fragmentų, raktažodis yra įrašytas į pavadinimą.
Pateikite titrus
Titrai, kuriuos automatiškai generuoja YouTube veikia neblogai, tačiau tai nėra geriausias variantas. Tam, kad YouTube ir Google tikrai suprastų kiekvieną jūsų vaizdo įrašo žodį, reikia įdėti titrus.
2020 metais verta plėsti savo YouTube kanalą. Šiuo metu tai yra antra populiariausia paieškos sistema, kuri ir toliau auga. Taigi norint sulaukti daugiau srauto iš SEO 2020, rekomenduojama kurti turinį, skirtą specialiai YouTube. Taip pat vertėtų įterpti vaizdinį turinį į tekstinius tinklaraščio įrašus. Tai gali gerokai pagerinti jūsų atmetimo rodiklius.
Paieškos balsu optimizavimas
Ar paieška balsu bus sekančiu svarbiu žingsniu skaitmeninėje rinkodaroje? Prognozuojama, jog greičiausiai, kad taip. Štai keli faktai, bylojantys apie tai:
- 41 % suaugusiųjų atlieka bent vieną paiešką balsu per dieną;
- Nuo 2008 metų, Google paieškų balsu padaugėjo 35 kartus;
- 20 % visų paieškų mobiliuosiuose įrenginiuose yra atliekama balsu.
Tam daro įtaką tai, jog įžvalgūs SEO specialistai pradeda optimizuoti savo turinį balso paieškoms. Kaip reikėtų tai daryti?
- Jūsų turinys turėtų būti ganėtinai aukštai reitinguojamas, pageidaujamai tarp pirmų trijų vietų. Būtent tarp šiose pozicijose esančių rezultatų Google ieško atsakymų į paieškas balsu.
- Užduokite klausimus ir atsakykite į juos savo turinyje. Nes dauguma paieškų yra atliekama klausimo forma, o tada Google pasirenka puslapį su klausimu ir atsakymu.
- Reitingavimas tarp struktūrinių fragmentų taip pat labai padeda. Google algoritmas jau yra atrinkęs nedidelį fragmentą, tad yra logiška, kad jis bus patikrintas ir paieškoje balsu.
Struktūrinių fragmentų paieškų augimas
SEMrush atliktas tyrimas rodo, kad maždaug 11,5 % paieškos rezultatų yra struktūriniai fragmentai. Ir būtent jie „vagia“ nemažą dalį paspaudimų iš pirmas vietas paieškose užimančių svetainių. Kaip padaryti, kad ir Jūsų turinys atsirastų tarp struktūrinių fragmentų? Štai žingsniai, padėsiantys išnaudoti šią sritį:
- Raskite struktūrinių fragmentų galimybes. Reikia surasti raktažodžius, kuriose jau esate reitinguojami ir raktažodžius kurie turi struktūrinį fragmentą. Beveik visi fragmentai yra imami iš svetainių, esančių pirmame paieškų puslapyje, tad jei esate žemesnėje nei 10 pozicijoje, šansai patekti tarp struktūrinių fragmentų yra praktiškai lygus nuliui.
- Įtraukite į puslapį „Fragmento jauką“. Tai yra 40-60 žodžių pastraipos, sukurtos specialiai tam, kad patekti tarp struktūrinių fragmentų.
- Sudėliokite savo turinį kitiems struktūrinių fragmentų tipams. Nors „fragmentų jaukai“ geriausiai veikia su „Pastraipų fragmentais“, kurie sudaro beveik 82 % visų struktūrinių fragmentų, tačiau dar yra galimybė išnaudoti:
a) Sąrašo fragmentus. Kuriems, sudarant sąrašus, reikia naudoti antro ir trečio lygio antraštes
b) Lentelių fragmentus. Jiems reikia sukurti lenteles, iš kurių Google lengvai gali ištraukti duomenis.
Didesnis dėmesys paieškos tikslui
Paieškos tikslas buvo labai svarbi tema 2019 metų SEO pasaulyje. Tam yra svari priežastis – turinys, kuris neatitinka paieškos, tiesiog nėra reitinguojamas. Google siekia suteikti žmonėms būtent tai, ko jie ieško, o tai reiškia, kad turinys 100 % atitinkantis paieškos tikslą bus būtinas 2020 metais.
Kiekvienas raktažodis, naudojamas paieškoje, turi savo tikslus:
- Kažką surasti;
- Kažką nusipirkti;
- Palyginti kelis gaminius.
Kuo labiau jūsų turinys atitinka paieškos tikslą, tuo aukštesnis vertinimas jums atiteks, reitinguojant svetainę. Tačiau ne visada yra lengva nustatyti ko tiksliai ieško vartotojai. Kaip pavyzdžiui paieška „maisto papildai“ gali reikšti, kad kažkas ieško kur jų nusipirkti, o gal norima tiesiog sužinoti daugiau apie jų naudą. Tačiau dažniausiai, Google pirmame paieškos puslapyje atrinks svetaines su informacija apie ieškomą raktažodį.
Nustačius paieškos tikslą, reikia pateikti ieškantiems tai ko jiems reikia. Taip pavyzdžiui, kai vartotojai ieško instrukcijų, kaip kažką atlikti ar pasiekti kažkokį tikslą, labiausia priimtinas rezultatas yra – veiksmų sąrašas, leidžiantis tai atlikti geriausiai.
Išliekanti atgalinių nuorodų svarba
Nežiūrint į visas aptartas SEO tendencijas, 2020 metais viskas ir vėl suksis apie turinį ir nuorodas. Juk be nuostabaus turinio, jus negausite ir nuorodų, o be jų neįmanoma patekti į pirmą paieškos puslapį. O jei nesate pirmame puslapyje, tai daugelis aukščiau išvardintų dalykų yra nereikšmingi, nes yra aktualūs tik jei esate tarp lyderių. Tačiau Google pripažįsta, kad nuorodos vis dar vaidina svarbų vaidmenį jų algoritmuose. Ypač jei nuoroda į jūsų svetainę ateina iš žinomos ir patikimos svetainės.
Taigi trumpai apibendrinant, 2020 metų tendencijas, tai kokybiškas turinys ir nuorodos išliks bet kurios SEO strategijos pagrindu. Ir kai tik jums pavyks juos sustyguoti, reikės pradėti optimizuoti svetainę pagal naujas SEO tendencijas, aptartas šiame straipsnyje.
Šaltinis: https://backlinko.com/seo-this-year