Mobilus SEO

Mobilus SEO - tai procesas, kai svetainė yra pritaikoma išmaniųjų telefonų ir planšečių vartotojams. Atlikus mobilų SEO svetainei, jos puslapių indeksacija vyksta lengviau ir tai įtakoja svetainės reitingavimo pozicijas paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. Tai tapo ypač svarbu po to, kai daugumoje svetainių jau dabar yra mobili versija ir ji indeksuojama, kaip pagrindinė svetainės versija (Mobile-first). Tai reiškia, kad paieškos sistemų rezultatai tiesiogiai priklauso nuo mobilios svetainės versijos turinio.

Kodėl mobilus SEO svarbu?

Pastaruoju metu 95% visų mobiliųjų paieškų yra atliekamos Google paieškoje. Kai svetainės darbalaukio versija skiriasi nuo mobiliosios versijos: mobilioje yra mažiau turinio, mažiau kitų duomenų pritaikytų mobiliai versijai, atsiranda didelė įtaka svetainės reitingavimo suprastėjimui. Norint turėti aukštas pozicijas yra svarbu laiku atlikti mobilios versijos pritaikymą SEO standartams.

Kaip patikrinti ar svetainėje mobilus SEO yra tinkamai įdiegtas?

  • Tinklalapio informacija lengvai nuskaitoma visais įrenginiais.
  • Naudojantis išmaniuoju telefonu – matomas visas svetainėje esantis turinys.
  • Svetainės puslapiai užsikrauna sparčiai, tiek darbalaukio, tiek mobilioje versijoje.
  • Vidinės nuorodos (angl. internal links) ir peradresavimai (angl. redirects) veikia nepriekaištingai.
  • Tinklalapio UX (User Experience) dizainas pritaikytas visiems prietaisams, kuriais esate randami.

Jei norite patikrinti ar svetainė pritaikyta mobiliesiems įrenginiams (angl. mobile-first indexing), tai galite padaryti naudodamiesi Mobile-Friendly Test įrankiu.

Kokie yra mobilios svetainės galimi turinio pateikimo būdai?

Atskira mobili versija, kai sukuriamos dvi atskiros svetainės versijos: viena pritaikoma darbalaukiui, o kita mobiliesiems įrenginiams. Tokia svetainė nustato per kokį įrenginį lankytojas patenka ir pateikia tą svetainės versiją, kuri jam yra priimtiniausia. Tiesa, ši strategija jau yra pasenusi ir mažai naudojama.

Dinaminė svetainės versija, kai visas svetainės turinys lieka tame pačiame URL adrese, tačiau skirtingų įrenginių vartotojams yra rodomos skirtingos to puslapio versijos. Ši strategija, taip pat, nėra pakankamai patogi, nes kiekvieną naujai sukurtą puslapį reikia programuoti, tiek mobiliesiems, tiek darbalaukiui, kad sistema galėtų identifikuoti ar svetainę aplankęs lankytojas naudojasi telefonu ar darbalaukiu.

Prisitaikantis dizainas (angl. responsive design) – patikimiausias metodas mobiliam SEO. Tokia svetainė naudoja prisitaikantį dizainą, puslapių išsidėstymas ir turinys būna optimizuotas kiekvieno lankytojo poreikiams ir naudojamam įrenginiui.

Ką svarbu žinoti norint optimizuoti svetainę mobiliesiems įrenginiams?

Koks yra puslapių užkrovimo greitis?

Kad jį pamatuoti galima atlikti svetainės užkrovimo greičio patikrą naudojant Google įrankį – PageSpeed Insights. Jis įvertins svetainės krovimosi rodiklius ir pateiks išsamų klaidų sąrašą su patarimais, kaip jas ištaisyti.

Ar turinys pritaikytas mobiliai versijai?

Reikia pritaikyti turinį vartotojams, taip, kad svetainės tekstas būtų įskaitomas ir patrauklus vartotojų akims.
Tą padaryti galima naudojant:

  • minimum 14 dydžio teksto šriftą (arba didesnį: 15, 16);
  • rašant turinį trumpomis pastraipomis po 1-2 eilutes;
  • optimalus eilučių ilgis yra maždaug 50-60 spaudos ženklų;
  • teksto spalva naudojant kontrastingą nuo foninio atspalvio;

Ar Meta pavadinimai pritaikyti mobiliesiems įrenginiams?

Mobiliųjų įrenginių meta pavadinimai (meta titles) gali būti didesnės apimties, nei, kad darbalaukio versijoje. Pavyzdžiui, darbalaukiui galima naudoti Meta pavadinimus iki 70 ženklų, o mobilios versijos iki 78 ženklų.

Svarbu - jei matote, kad į svetainę daugiau lankytojų patenka per mobiliuosius įrenginius, būtų naudinga naudoti meta pavadinimų išplėtimą.

Norite gauti individualų SEO pasiūlymą savo internetiniam projektui? Susisiekite telefonu +370 656 87705 arba el. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. 

  Susisiekti